Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Ligt eraan, van de wet mag het. Maar de eigenaar blijft de baas en kan het dus verbieden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja dat mag
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou het antwoord is eigenlijk al gegeven. ik werk in de horeca en inderdaad je mag er mee roken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in een wat sjieker restaurant werd het me verboden, maar verder nooit problemen gehad.
wel gebruik ik 'm met het hoesje erover, zodat je niets ziet opgloeien (kan het ook geen verwarring veroorzaken)
(Lees meer...)
Rieneke1
14 jaar geleden
Elektrisch roken is geen roken, dus officieel zou je volgens de letter van de wet overal mogen e-roken.
De praktijk is echter hardnekkig, en het ligt ook een beetje aan de grond waarop het rookverbod op een bepaalde plaats is ingesteld. Op scholen bijvoorbeeld telt ook de voorbeeldfunctie van het zíen roken, en daar mag het dus niet. De meeste restaurants en cafés hebben er geen problemen meen, enook in sommige vliegtuigen is het toegestaan.

Bij sommige elektrische sigaretten blaas je ook geen 'rook' (eigenlijk damp) uit, en kun je desnoods stiekum roken (hoewel sommige smaken wel een zoetige geur hebben). Maar daar is geen lol aan natuurlijk.

In de praktijk ben je afhankelijk vande eigenaar of degene die op het moment dat jij er bent de scepter zwaait. Sommigen willen het gewoon echt niet hebben, al mag het 100 keer wel van de wet, anderen vinden het juist prima. Endie persoon kan zowel positief als negatief tegenover roken staan ; dat zegt niks. Soms is men bang dat 'zien roken doet roken' en er verwarring ontstaat, en verbieden het op die grond.

Een kwestie van uitproberen. Negen van de tien keer mag het gewoon.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wettelijk mag het, maar ze hebben het liever niet omdat ze het onderscheid niet of nauwelijks kunnen zien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding