Met welke sport oefeningen verbrand je de meeste calorieën?

Ik wil ongeveer 8 kilo kwijt, maar met welke sport oefeningen verbrand ik dan de meeste calorieën? Ik sport alleen thuis. Verder eet ik alleen groente en fruit en geen vetten. Ik drink alleen water en geen frisdranken of alcohol.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.1K
fremar
6 jaar geleden
Ook met allerlei dagelijkse bezigheden verbruik je calorieën. Neem de trap in plaats van de lift, want met 12 minuten trap lopen verbrand je er zo honderd. Honderd calorieën kun je ook verbranden door huishoudelijke klusjes te doen, bijvoorbeeld 25 minuten strijken of afwassen, 20 minuten de bedden opmaken, stofzuigen of de vloer dweilen of 40 minuten koken. Ook tuinieren, de auto wassen en verven zijn goede workouts.
Cryofiel
6 jaar geleden
Precies. Beweging inbouwen in je normale leefpatroon levert echt heel veel op.
Ivana
6 jaar geleden
Eet normaal de schijf van vijf, want ook vetten heb je nodig. Niet op het randje gaan leven, dat houdt je niet vol. En als je het niet vol houdt, kom je met grote snelheid nog veel meer aan. Laat alle snack staan.
dudemeister
6 jaar geleden
zwemmem - als in baantjes trekken dus - doet wonderen

Antwoorden (1)

De meeste calorieën verbrand je met die sportoefeningen die je leuk vindt. Die oefeningen houd je namelijk vol, maandenlang, zelfs jarenlang. Oefeningen die je niet leuk vind... daar houd je in de praktijk vaak snel mee op.

Om een voorbeeld te geven: stel dat je met fietsen op een hometrainer heel veel calorieën verbrandt, en met squatten heel weinig (ik heb geen idee hoor, het is maar een voorbeeld). Dan zou je zeggen: ga fietsen, want dan verbrand je veel calorieën.

Maar als jij een grondige hekel hebt aan dat fietsen... dan houd je het een week of twee, misschien drie vol, en dan sla je het een keer over. De week daarop sla je het nog een keertje vaker over. Na een maand stap je eigenlijk nooit meer op die hometrainer.

Als jij squatten daarentegen enorm leuk vindt, en elke dag haast niet kunt wachten tot je naar huis kunt gaan om weer eens even lekker te kunnen gaan squatten... dan houd je dat met gemak vol. Maand in maand uit, jaar in jaar uit.

Dus ook al staat in de tabelletjes dat je met fietsen meer calorieën verbrandt dan met squatten, voor *jou* geldt precies het omgekeerde. Omdat je het ene niet volhoudt en het andere wel.

Zoek dus vooral één of meer activiteiten die je leuk vindt. Die zijn niet alleen leuk (duh...), maar je houdt ze ook nog eens vol. Zo ben je op een leuke manier tijdenlang calorieën aan het verbranden.