Ga je nagels Heel Goed verzorgen, zelfs al zien ze er niet uit. Dus koop nagelvijlen in verschillende grofheden, een bokkenpootje voor je nagelriemen, een potje blanke nagellak, lekkere handcrème en dat soort dingen en vertroetel je nagels alsof ze de mooiste van de wereld zijn. Misschien is voor jou het beste om dat elke dag twee keer een kwartier op een vast tijdstip te doen, of als je voelt dat je heel veel zin hebt om je nagels af te bijten en je een goede afleiding zoekt. Het duurt lang, maar het komt vast goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Stoppen met nagelbijten. Het heeft wat tijd nodig voor je nagels weer een normale lengte hebben, maar dat gaat vanzelf gebeuren.

Je zou een manicure kunnen bezoeken of zelf bij de drogist een setje kunstnagels kunnen kopen. Die kun je op je eigen nagels plakken, en als je ze goed uitzoekt, valt het nauwelijks op dat het kunstnagels zijn. Je kunt ze vervolgens knippen op een voor jou prettige lengte. Na een tijdje laten ze los of komt er teveel ruimte tussen je eigen nagel en de kunstnagel, en in die tijd kan dan mooi je eigen nagel weer meer aangroeien, terwijl je handen er intussen al heel mooi uitzien. Sommige hardnekkige nagelbijters motiveert dit trucje bovendien om minder te bijten, omdat ze dan zien hoe mooi hun handen/nagels kúnnen zijn, en er dan hun best voor gaan doen om dat ook zo te houden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer deze tips eens:

Dure nagellak
Je bent dol op nagellak maar kunt je nagels niet lakken, want er valt immers niets te lakken. Koop een duurdere nagellak, zet deze goed in het zicht dat je oog er vaak opvalt. Op die manier wil je wel stoppen met bijten omdat je natuurlijk die dure nagellak niet zonder ooit gebruikt te hebben in de vuilnisbak wilt zien belanden.

Nagel tools
Denk aan een nagelborsteltje, een vijl, alles wat je nodig hebt om je nagels is goed onder handen te nemen. Doe dit een paar keer in de maand. Maak die kleine nageltjes mooi, het is natuurlijk zonde om je net mooi gemaakte nageltjes meteen weer af te bijten.

Acryl nagels
Je wilt graag mooie lange nagels waar je trots op kunt zijn maar je hebt moeite om steeds dat kleine nagel randje te laten staan. Ga is informeren bij diversen nagelsalons om te kijken of ze iets voor je kunnen doen. -niet iedere nagelsalon kan nagelbijters helpen- Door de acryl nagels kun je niet op je eigen nagels gaan bijten, waardoor je eigen nagels de kans krijgen om eindelijk rustig te gaan groeien.

Doorzettingsvermogen
De aller aller aller belangrijkste van het hele rijtje, doorzettingsvermogen! Geef niet te snel op, iedereen kan stoppen als je er zelf maar 100% achter staat. Stel anders een doel in. Bijvoorbeeld: als ik een week geen nagels heb gebeten koop ik een nieuw kledingstuk, 2 weken geen nagels gebeten…. etcetera. Kom op ook jij kan stoppen!

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.fashion-girls.nl/2011/08/tip-stop-biting-nails/