Kheb woensdag 3 trekken gepakt van een joint,en volgende woensdag moet ik terug urinecontrole gaandoen,zouden ze het zien dat ik dat heb gedaan?

Wietgebruik

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.1K

Antwoorden (2)

Ja dit kunnen ze volgensmij nog 2 weken na dat je 1 trekje genomen hebt nog aantonen
Als je wilt dat ze er niet achter komen moet je veel water drinken!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Doorgaans geldt dat alcohol en drugs langer in urine dan in bloed aantoonbaar zijn.

Hieronder volgt een kort overzicht van de meest gangbare drugs.
Kijk voor meer informatie op deze site per drug onder 'Wat doet het met je?'

Alcohol
Je lever doet er 1 à 1,5 uur over om een standaardglas alcohol af te breken.
Stel dat je 3 standaardglazen bier gedronken hebt, dan is dit 3 tot 4,5 uur na gebruik nog aantoonbaar.

Amfetamine (speed)
Amfetamine is 2 tot 4 dagen na gebruik nog aantoonbaar in bloed en/of urine.

Cannabis (hasj en wiet)
Als je af en toe blowt, dan is dit 1 tot 3 dagen na gebruik nog aantoonbaar. Blow je echter regelmattig, dan is dit 2 weken tot 2 maanden na gebruik aantoonbaar, afhankelijk van de hoeveelheid en hoe vaak je hebt gebruikt. Dit laatste komt doordat THC (de werkzame stof in cannabis) wordt opgeslagen in lichaamsvetten waardoor het langer in je lichaam blijft zitten.

Cocaïne
Als je af en toe cocaïne gebruikt, dan is dit 1 à 3 dagen na gebruik nog aantoonbaar. Bij intensief gebruik kan dit oplopen tot 8 dagen.

XTC
XTC is tot zo'n 3 dagen na gebruik aantoonbaar.