Wanneer is het veilig te stoppen met de pil?

Ik wil graag stoppen mete pil aangezien ik hier erg chagerijnig van word en veel stemmingswisselingen heb. Ik zit nu in mijn stopweek en ben gewoon ongesteld geweest. De ongesteldheid begon al voor me stopweek en hielt halverwege me stopweek op. Morgen (maandag) moet ik weer beginnen met mijn nieuwe strip. Denken jullie dat ik nu kan stoppen zonder dat ik zwanger raak? Ik heb woensdag voor het laatst sex gehad.

Toegevoegd na 18 minuten:
Ik heb al me pillen op tijd geslikt en heb de strip afgemaakt. Ik stopte op zondag en woensdag daarvoor kwamen doorbraak bloedingen wat door liep in ongesteldheid. Ben nu niet meer ongesteld en moet morgen met nieuwe strip beginnen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
13.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je bent ongesteld geworden voor je stopweek.. Heb je je pil de hele periode van de strip wel goed geslikt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
RTFM
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat ze ze correct heeft geslikt is pas toegevoegd na mijn reactie. Dus wat nou RTFM? Lees de tijdstippen ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb goede ervaringen met de qlaira, deze is minder belastend op je hormoonspiegel.
Wellicht het proberen waard.

Antwoorden (3)

Het is niet precies bekend hoe lang zaadcellen in het lichaam van een vrouw kunnen blijven leven. In één onderzoek wordt
beschreven dat 7 dagen na het vrijen nog levende zaadcellen aan het eind van de eileiders zijn aangetoond. Algemeen wordt echter aangenomen dat vers sperma zo’n 72 uur kan blijven leven, en ingevroren zaad zo’n 48 uur.
Hoe lang de spermacellen in leven kunnen blijven, hangt onder meer af van de spermakwaliteit. In elk geval is vers zaad het meest vruchtbaar. Dat betekent dat de kans op een bevruchting het grootst is als je vlak voor de eisprong vrijt.
Je bent de week na je menstruatie meestal het minst vruchtbaar, dus dat zou een prima moment zijn om te stoppen met de pil, overleg voor de zekerheid even met je huisarts, zodat hij dit kan bevestigen of ontkennen. Je menstruatie bij pilgebruik is geen natuurlijke menstruatie, maar een opgewekte, hier zou dus verschil in kunnen zitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bron?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het eerste stuk is inderdaad gekopieerd, het tweede vanaf in de week, weet ik gewoon, voor mij is het moeilijk linken te kopieeren, zeker 2 tegelijk, dat lukt helemaal niet, omdat ik blind ben en een aangepaste computer is, ik probeer het altijd wel, maar als ik tijdens het beantwoorden van de vraag even gestoord wordt, weet ik ook niet meer waar ik hem gevonden heb :), maar goed, je kritiek is terecht.
Zeg nooit nooit maar dit is een prima moment om te stoppen (of beter gezegd: niet meer te beginnen) nu ben je niet zwanger en kun je niet zwanger raken tenzij je voor je stopweek niet keurig 21x achter elkaar de pil geslikt hebt natuurlijk. Wat ga je nu voor voorbehoedmiddel gebruiken?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik begrijp dat je een doorbraakbloeding had en de pil dus langer dan 3 wk geslikt hebt daarvoor? Dan ook ben je nu veilig ongeacht de seks die je had woensdag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
www.dokteronline.com/2612/

Dokteronline biedt een bemiddelingsservice tussen arts, apotheek en u als klant, in de volksmond ook wel een online apotheek of internet apotheek genoemd. Dokteronline richt zich voornamelijk op lifestyle en schaamte gerelateerde klachten. Na goedkeuring schrijft één van de onafhankelijk aangesloten artsen een recept voor uw medicijn of geneesmiddel, dat vervolgens door een Europese online apotheek wordt uitgeleverd en via de post bij u thuis wordt bezorgd. Bij Dokter online kunt u dus online medicijnen en geneesmiddelen bestellen en uw medicatie eenvoudig thuisbezorgd krijgen.