Oude medicijnen vallen onder klein chemisch afval en bevatten schadelijke stoffen. U kunt ze niet bij het gewone afval deponeren. U kunt ze bij vrijwel iedere apotheek in Nederland inleveren, of in het chemodepot of de milieubox die de meeste gemeenten hebben. Het kan dus niet bij iedere apotheek, maar de meeste apotheken in Nederland nemen medicijnen wel in.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Iedere apotheek in België en Nederland is verplicht medicijnen terug aan te nemen voor vernietiging wat ze wel kunnen weigeren (in België toch) is om de verpakking aan te nemen daarmee bedoel ik de kartonnen doosjes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Graag een link dat het verplicht is, ik dacht dat ook, maar kwam niet verder dat dat bij de meeste apothekers kon, maar niet overal in Nederland, zoals in mijn antwoord te lezen staat. Mocht ik het toch mis hebben, dan graag een link waarin dat staat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb helaas geen link ( sorry ) maar mijn ouders hebben een apotheek zo weet ik dat een apotheek daartoe verplicht is.