Ik heb een vraag over alcohol dit samen met ADD ?

Ik heb problemen met alcohol, niet dat ik verslaaft er aan ben. Maar als ik een maal drink heb ik geen controle meer geen STOP. Nu probeer ik al een lange tijd niet meer te drinken, Ok situaties waar ik de kans krijg om te gaan drinken ga ik uit de weg ( verjaardagen, feestjes) en ik haal het ook niet meer in huis. Kan je zeggen dat ik een soort verslaving heb, en Add ben je wel meer gevoelig hier voor.

Vriendelijke groet Egbert

Weet jij het antwoord?

/2500

Wat ik herken is het moeilijk kunnen stoppen en een rem hebben. Ik heb vroeger wel eens gedronken en dan ging ik ook gewoon door, ook al had ik me voorgenomen dit niet te doen. Je schrijft al ik heb geen STOP. Dit is echt iets wat met ADD te maken heeft denk ik. Het is alles of niks vaak bij ADD-ers; een tussenweg vinden is moeilijk. Als iets leuk is ben je al snel aan het hyperfocussen en vergeet je de tijd en wereld om je heen. Je zegt zelf al dat je niet verslaafd bent aan alcohol dus je hebt zelf het antwoord al gegeven. Je hebt zelf een oplossing gevonden die werkt; je gaat feestjes uit de weg en koopt geen alcohol meer. Je zou met een ad(h)d coach kunnen bespreken wat je nog meer zou kunnen doen want er zal vroeg of laat weer een feestje komen en om nu alle feestjes uit de weg te gaan... Je kunt ook denken: oké af en toe gaat het nu gewoon eenmaal zo en accepteer je het van jezelf. Je bent je ervan bewust dat het zo is en dat is al een stap in de goede richting. En als het geen alcohol is dan is het waarschijnlijk wel wat anders waar je niet mee kunt stoppen ;-) heel herkenbaar. Dus misschien kun je iets positiefs vinden om tijdens een feestje op te hyperfocussen. Je bent vast creatief genoeg om dat te bedenken ;-) Hier nog wat tips voor ADD-ers: http://www.xead.nl/1-ik-heb-add-

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100