Moet ik wel of niet aan de pil gedurende de overgang?

Ik blijk hoogstwaarschijnlijk te beginnen met de overgang is mij vanmorgen door de huisarts verteld gezien de onregelmatige en te vaak voorkomende bloedingen. Voor dit laatste krijg ik nog wel een echo omdat er waarschijnlijk ook een vleesboom in de baarmoeder zit. Verder krijg ik ook nog een uitgebreid bloedonderzoek.

Mijn huisarts raadde mij aan om aan de pil te gaan gedurende de overgang om er wat évenwichtiger door te komen. Wel een hele lichte pil. Maar ik weet nog van eerder dat ik erg wisselende stemmingen kreeg door het pilgebruik, dus ben er wel huiverig voor. Ik gebruik al heel lang geen pil meer om die reden.

Wie heeft ervaring hierin en wat raad je mij in dit geval aan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Wacht eerst de echo even af, wat daar uit komt. Als jij voorheen van de pil al wisselende stemmingen kreeg, lijkt het mij niet prettig om aan de pil te gaan. De overgang is toch een heel natuurlijk proces, je ontkomt er niet aan, helaas. Ik zit er zelf nu bijna vier jaar in en er zijn tal van homeopatische middelen om in te nemen die afdoende helpen. Ik gebruik bv zilverkaars tegen mijn opvliegers, werken bij mij fantastisch. In het begin had ik erge hoofdpijnen, daar had ik moederkruid voor. Ook gebruik ik veel soja producten nu, dus, je ziet er is zelf veel aan te doen. Maar zoals ik al aangaf, wacht eerst de echo af, sterkte, enne.. welkom bij de club :-))

Een huisarts weet wat het beste is, niet dit forum. Heb je twijfels bezoek je toch een andere arts, dat zit in de zorgverzekering.

Je geeft aan, al lang geleden gestopt te zijn met de pil, weet niet hoe lang geleden dat is, maar zeker een lichte pil heeft minder bijwerkingen dan de pillen van 'vroeger'. Neem nog eens contact op met je huisarts en leg je twijfels voor, misschien weet hij/zij nog een goed ander alternatief. Het is toch even 'zoeken' naar wat bij jou helpt, ook afhankleijk van de klachten die je krijgt. Niet iedereen heeft dezelfde klachten in de overgang.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100