ik heb opeens een jeukerig gevoel in mijn armen, Wat kan dit zijn ?

Eerst had ik het ook. was langs de dokter gegaan ze zijden dat het schurft was. maar dit klopt niet. vervolgens ongeveer 2 maanden later krijg ik het opnieuw. Wat kan dit zijn ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Misschien droge huid, ik smeer er soms vaseline op.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik ga het proberen. Hoop dat het werkt !
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Heb je een hele droge huid?
Misschien dat je meer baat hebt bij uierzalf (Bogena / Kruidvat bv.) , voor het slapengaan goed insmeren hele armen/handen en misschien beter een oud t-shirt met lange mouwen aantrekken.
Cryofiel
6 jaar geleden
Schurft moet worden behandeld, dus als ze zeiden dat het schurft was, zul je daar ook een behandeling voor hebben gekregen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Waarom denk je dat je arts een verkeerde diagnose heeft gesteld? Heb je je medicatie wel gebruikt/ingenomen? Schurft is erg besmettelijk, zijn de mensen in je omgeving ook behandeld? Als de mensen in je omgeving niet behandeld zijn, heb je het mogelijk nu weer, omdat 1 van hen je besmet heeft.
Ga terug naar je huisarts en praat met hem/haar over je twijfel van de diagnose. Laat je uitleggen wat schurft is, als het toch schurft blijkt te zijn, en hoe je moet handelen, of laat de huisarts een nieuwe diagnose stellen, hij/zij heeft tenslotte hiervoor geleerd.
Erna55
6 jaar geleden
Wanneer een arts schurft gediagnosiseerd heeft, dan is het schurft. Hij of zij heeft yhet onderzocht. Om welke reden twijfel je aan de diagnose ?
Wil je nu van wildvreemde mensen die je niet onderzocht hebben horen dat het iets anders is ?
Rieneke1
6 jaar geleden
Flink dik smeren met vaseline doodt de schurftmijten wel, als je dit dagelijks doet. Maar.....kleding, beddengoed enz moet op 60 graden gewassen, anders besmet je jezelf weer.

Antwoorden (2)

Bij jeuk is het van belang om de oorzaak te achterhalen . Naast algemeen lichamelijk onderzoek kan bij langhoudende jeukklachten ook bloed (lever- , schildklier-, en nierfuncties) -, urine- en eventueel faeces onderzoek (wormen ? parasieten ?) worden gedaan. Ook kan een volledig bloedbeeld, inclusief HIV serologie worden aangevraagd indien daartoe reden voor bestaat. Wanneer er huidafwijkingen zichtbaar zijn kan bij twijfel een huidbiopsie worden gedaan.
Diverse verkoelende lotions, koelzalven, gels of crèmes kunnen zinvol zijn . De meeste hiervan zijn gewoon op recept verkrijgbaar. Indien er sprake is van een droge huid, kan alleen een vette zalf of olie of vocht inbrengende zalf weer de huid barrière herstellen.
Corticosteroiden (= “homoonzalven”) zijn zeer geschikte jeukstillende middelen. Volg hierbij wel goed de instructies van de arts.
Lichttherapie. UVB of badPUVA belichtingen kunnen werkzaam zijn tegen vele jeukende huidaandoeningen zoals atopisch eczeem, lichen planus en droge huid. Ook wordt lichttherapie ingezet tegen jeuk bij lever-en nier ziekten.

Probeer niet te krabben of te wrijven indien u jeuk heeft. Liever kloppen op de huid of een verkoelende zalf op smeren. Probeer eventueel afleiding te zoeken.
Het dragen van ruwe of wollen kleding kan de jeuk verergeren. Deze kledij vermijden.
De huid droogt uit na contact met warm water waarna de jeuk kan verergeren. Probeer daarom niet te vaak, te lang of te heet te douchen of in bad gaan. Gebruik daarbij ook een hypoallergene, parfumvrije bad- of douche emulsie of gel. Na het douchen de huid niet droog wrijven maar droog deppen.
Knip uw nagels kort, vijl ze glad en houd ze schoon.
Omdat bloedvatverwijding jeuk kan verergeren liever alcohol, warme en gekruide spijzen en sterke temperatuurswisselingen van een koude naar warme omgeving zoveel mogelijk beperken.
fremar
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Poah wat een goed uitleg !
Ik wou ook nog bijplaatsen. stel ik kijk naar de plek waar het jeukt. Dan zie ik ook de haren bewegen ene keer gaan ze overeind en andere keer gaan ze naar benenden.!
Cryofiel
6 jaar geleden
Je kunt ook nogmaals naar de huisarts als je het niet vertrouwt.
het kan een alegie zijn voor shampoo of een creme

of het is een muggensteek of een alegriesche reactie op een soort plant!
of een alergiesche reactie op een soort stof die je draagt en dat is ook het meest voorkomende!