Als ik hoofdpij heb neem ik een paracetamol.Hoe komt dat paracetamolletje op de juiste plaats terecht?Of verspreidt dat tablet zich door mn hele lijf?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg in ieder geval dat je er altijd twee tegelijk neemt (dus in totaal 1000mg) anders werkt het nauwelijks.

Het beste antwoord

Als je een geneesmiddel slikt moet het zich door het hele lichaam verspreiden voor het gewenste effect. Uitzonderingen zijn lokaal werkende middelen tegen brandend maagzuur en laxeermiddelen.

Kijk uit met chronisch gebruik van paracetamol en andere middelen tegen hoofdpijn. Dat werkt hoofdpijn juist in de hand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

tablet lost op in je bloed waardoor het overal komt omdat je natuurlijk door heel je lichaam bloedsomloop hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paracetamol blokkeert pijnprikkels. Daardoor werkt het over het gehele lichaam. Echter, het vermindert niet de oorzaak van pijn.
Tevens wordt ook koorts verlaagd doordat signalen naar de hersens vermindert worden. Dit vermindert om die reden dan de reactie van het lichaam op ziekte verwekkers omdat er minder "alarm" signalen door komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je moet je hoofd zien als een brandend huis.
door het slikken van een paracetamolletje komt het in je bloed terecht wat door het hele lichaam gaat en dus ook bij het brandende huis kom en zo de brand blust.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe het precies werkt is niet bekend.
Mogelijk remt paracetamol de productie van prostaglandine in het centrale zenuwstelsel.
Prostaglandine komt vrij bij bijvoorbeeld een verwonding.
Deze prostaglandine stimuleren de zenuwen die een boodschap naar de hersenen sturen.
Daar wordt dit geinterpreteerd als 'pijn'.
Het effect houdt 3 tot 6 uur aan.
Zetpillen 8 tot 12 uur.