Te sterk werkende schildklier veroorzaakt een te snelle verbranding en dus mager blijven ongeacht wat je eet.
Te traag werkende schildklier veroorzaakt een te trage verbranding, dus o.a. overgewicht.
Schildklierproblemen, kunnen ook ernstige stemmingswisselingen veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb zelf een te traag werkende schildklier klachten; gewichtstoename, hoofdpijn/migraine, heel erg moe, concentratieproblemen, slecht zien, vocht vasthouden, spierkrampen dus conclusie je zelf gewoon niet lekker voelen. Doordat de symptomen niet altijd duiden op een schildklierprobleem en je twijfelt hieraan, kan je dit het beste bij je huisarts aangeven 1x bloed prikken en ze zijn erachter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het antwoord op deze vraag is veel te uitgebreid om te geven op 'goeie vraag'.
Toch een poging:
De schildklier is te vergelijken met het gaspedaal van je lichaam.
Als je te veel hebt gaat alles in je lichaam sneller. Je hart klopt als een razende (zelfs in rust) en meestal val je dan ook af (niet altijd trouwens). In extreme gevallen is een onbehandelde te snelle schildklier dodelijk. Maar ook een beetje te snel werkende schildklier zorgt ervoor dat je eerder dood gaat (alles gaat sneller in je lichaam, je bent sneller 'op')
Bij een te langzame schildklier ben je moe, hebt geen eetlust, en soms loop je zelfs traag. Veel patienten worden ook depressief.

De eerste vraag is dus of je een te snelle of een te langzame schildklier hebt.

Op internet zijn diverse sites die je kunnen helpen.