Hoe lang duurt het ongeveer voordat rode striemen vervagen naar wit of gebeurt dat niet altijd en kunnen ze rood blijven?

Doordat ik veel in gewicht schommel heb ik weer eens striemen. Nu op mijn bovenbuik. Ik heb ze ook op mijn onderbuik maar die zijn wit die zitten er al sinds ik twaalf ben.

Ik heb deze striemen boven de navel nu ongeveer een jaar. Ze zijn nog steeds felrood en als ik er overheen ga voelt het ook ruw en bobbelig. Soms doen ze ook pijn en jeuken ze.

Gaan ze nog vervagen, zo ja hoe lang duurt dit dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Antwoord exact hoe lang het duurt voordat je striemen vervagen kan ik je niet geven, dat is afhankelijk wanneer je huid niet meer in spanning staat. Maar je kunt je huid wel ondersteunen door het soepel maken met een vochtinbrengende bodylotion of olijfolie in te smeren dat helpt bij mij goed. Je huid is beschadigd en uitgerekt doordat je gegroeid bent. Misschien kan een dietiste helpen met afvallen. Succes!