is het gevaarlijk om als 14 jarige bij iemand naar binnen te gaan met 200 euro om een mobiel te kopen

via marktplaats heb ik een samsung galaxy gevonden die ik wil ophalen.
Van mn moeder mag ik m niet omdat ik zo graag de mobiel wou die ik nu heb.
Ik heb niet gebeld met de persoon maar volgens de naam is het een vrouw.
Wat kan ik doen om de situatie zo veilig mogelijk te maken?

Toegevoegd na 12 minuten:
het gaat om een samsung galaxy s , de prijs valt dus heel erg mee.

Mn moeder zal ooit wel merken dat ik hem toch heb gekocht dan word ze boos bla bla..
En dan later komt het weer goed.
En dan verkoop ik mijn oude telefoon weer gewoon

Toegevoegd na 9 uur:
Een telefoon voor200 euro is echt niet veel.
Ik heb nu ook al een telefoon die eigenlijk tussen de 400 en 500 kost.
Ga maar eens opzoeken hoeveel een blackberry prepaid kost.
De verkoper, Stacey zegt m te hebben gekregen bij he verlengen van haar abbonement.
De reden dat ik er naar toe ga in plaats van m te laten bezorgen is omdat ik wil kijken of ie helemaal i orde is.
Als ik dan uitgebreid kijk, m aan doe en in t menu kijk weet ik al dat het fout is.
Ik neem liever geen vriend of vriendin mee, als er dan toch iets gebeurt heb ik dat op mn geweten.

Waarom is de wereld zo slecht :(

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

* Naar je moeder luisteren * Vragen of de persoon naar jou toe wil komen, desnoods tegen betaling van wat extra geld * Neem iemand mee als je de telefoon wilt gaan halen * Spreek af in een openbare gelegenheid. Heb zelf ooit een telefoon verkocht via MP en vervolgens afgesproken bij de MacDonalds

door geen contanten mee te nemen. of met (een van je) ouders/verzorgers te gaan.

ik vind sowieso een telefoon van 200 euro echt belachelijk maar goed ga niet alleen met zoveel geld op zak naar vreemde mensen je moeder meenemen zal dus niet gaan begrijp ik uit je vraag maar neem dan bijvoorbeeld de vader of moeder mee van een vriendje of vriendin

Ik geef je oduers groot gelijk dat je er niet alleen naar binnen mag. Ik vraag mij sws af wat een 14-jarige met een toestel van eur 200 moet (les fl 440 gulden) Ik zou een ouder met je mee vragen en het toestel wel heel goed controleren. Ik heb er geen goed gevoel bij Toegevoegd na 55 seconden: oduers = ouders

Het kan zijn dat u zich er niet prettig bij voelt om onbekenden in huis te ontvangen dan wel bij onbekenden langs te gaan. Spreek in dat geval een voor beide partijen prettige (openbare) plek af om de transactie af te handelen, bijvoorbeeld buiten voor de deur van de verkoper of bij een winkelcentrum, postkantoor of bank. Wees behoedzaam met het afspreken op afgelegen plaatsen (zoals parkeerplaatsen) en kijk uit met het meebrengen van grote sommen geld. Neem bij voorkeur nog iemand mee: twee mensen zien en weten meer dan één. Laat u niet van de wijs brengen wanneer afspraken omtrent de ontmoeting op het laatste moment wijzigen (bijvoorbeeld dat men alsnog door omstandigheden op een afgelegen plaats wil afspreken). Volg hierbij je gevoel: zie bij twijfel af van de transactie.

Ja het is gevaarlijk en niet alleen om met 200 euro op zak te lopen maar ook om voor zoveel geld een gebruikte telefoon te kopen. En denk je dat je ouders het niet door zullen hebben dat je een andere telefoon hebt ? als mijn zoon van 14 met een andere telefoon thuiskomt terwijl hij net een nieuwe had die hij zo graag wilde heeft hij heel wat uit te leggen.

Kijk eens of hij niet net zo duur of bijna net zo duur is als wanneer je hem bij een vertrouwde GSM-dealer koopt. Voor die paar tientjes zou ik geen risico lopen. Dus mijn advies: doe het niet.

Bronnen:
http://www.typhone.nl/gsm/7/samsung

Het is gevaarlijk, maar als de meeste mensen van marktplaats hebben het lef niet om 200 euro te stelen.

laat ik er niet achter komen dat mijn dochter zoiets zou doen!!! je respecteert je ma dus echt niet nu!! maar goed, heb je geen antw aan. spreek met die persoon af in een winkel, cafetaria, in elk geval waar veel mensen zijn zodat die persoon, al zou ie "kwaad" willen doen, geen kans krijgt omdat er meerdere mensen zijn.

Ja, dat is gevaarlijk. En als je ouders niet weten waar je bent, is het nog veel gevaarlijker. En jochie: vrouwen kunnen óók gevaarlijk zijn, nog afgezien van de vraag of het echt een vrouw is.

Antwoord op jouw vraag is JA!! Dat is zeker gevaarlijk, zelfs als je een vriend(in) meeneemt, want je weet niet hoeveel mensen je daar aantreft. Als ik zie dat je 400 euro wil uitgeven, zoek je denk ik een I9000? Die kost nieuw bijna 500 euro. Kijk eens bij de link van Belsimpel. Misschien kun je een abonnement of los toestel daar vinden dat je in no-time thuis wordt gestuurd. Het is iets duurder, maar als je al 400 euro te besteden hebt als 14-jarige zal dat geen probleem zijn. En nu even een reactie als ouder: Ik heb een dochter van 14 jaar en als zij met zo'n vraag zou komen zou ik haar voor gek verklaren en gelijk haar zakgeld verminderen, hahaha. Bedenk eens wat je allemaal kan doen met 400 euro + nog je maandelijkse kosten? Toegevoegd na 14 minuten: sorry, niet goed gelezen. zie nu dat het om een mobiel van 200 euro gaat. Dan blijft in ieder geval mijn reactie als ouder staan :-)

Bronnen:
http://www.belsimpel.nl/aanbieding_informa...

En dan leef je toch met het vervelende gevoel dat je moeder er ooit achter komt ! Je onderschat moeders denk ik. Voor de rest, minder hebzuchtig zijn. Het is geluk dat maar even duurt. En ik begrijp dat je al een afspraak hebt. Met angst in je lijf dat ding ophalen of afbellen als je het lef hebt . En het voelt ook niet goed, anders zou je deze vraag niet stellen vermoed ik !

Zo'n goede deal lijkt vaak mooier dan dat het in werkelijkheid is. Luister naar je ouders, je mag af en toe wel een leugentje om eigen bestwil gebruiken, maar zulke dingen kunnen slecht uitpakken. Dus informeer je ouder op een subtiele manier.

14 jaar en dan 200 euro voor een telefoon? Dat vind ik al raar. Kan jij over 200 euro beschikken, zonder dat je moeder dat weet? Dat vind ik ook al raar. Maar als dat allemaal zo maar kan, ga dan naar een winkel om voor dat geld iets te kopen. Is het gevaarlijk? JA. Hoe weet je trouwens dat dat ding wel goed is? Dat is ook al een onzeker punt.

Afgezien van de vraag of het gevaarlijk is Mitch (En ik denk dat dat best wel eens zo zou kunnen zijn) lees ik overduidelijk in jou vraag dat het niet goed voelt, alleen je hebberigheid wint het van je gevoel. Als iets niet goed voelt is het in de regel ook niet goed, niet doen dus!

Ik wil niet zeikerig overkomen maar dit is niet de manier om je zaken aan te pakken. Het is stiekem en oneerlijk en achterbaks wees een kerel en overtuig je moeder met goede argumenten, helpt dit niet dan wordt je de meest ongelukkige zoon die er is en zal je moeder alsnog overstag gaan of accepteer eenvoudig dat je niet altijd kunt krijgen wat je heel graag wilt hebben waarddor je het later makkelijker krijgt zonder die telefoon. In deze (vooral voor kinderen)slechte wereld zou ik zelf minimaal 1 of 2 vrienden meenemen maar nog liever een volwassene. Je kunt anders vrij eenvoudig in situaties belanden die een invloed op de rest van je (nog jonge) leven kunnen hebben. Doe geen domme dingen (nou een beetje dan) maar pas wel goed op jezelf want nederland heeft ook jou hard nodig. Suc6.

Minderjarige inwonende kinderen moeten naar hun ouders luisteren en tevreden zijn met wat ze hebben, ook al was de keuze om eerder iets aan te schaffen niet de juiste geweest op dat moment. Zoek eerst de oorzaak waarom jouw toestel ,,vastloopt,, Wellicht ben je te ongeduldig en toets je te snel jouw commando,s in. Als je toch ongeveer 200 euro te besteden hebt, zou ik rond de tafel gaan zitten om een abo van voda te nemen met een HTC Google Nexus ONE. (Android)Dat is veiliger en je hebt garantie en je kan mbv BLOX je wensen samenstellen mbt bellen, sms, en mms,en en web. Wat de verkopers van Marktplaats.nl betreft, is er bij sommige verkopers een aantekening van de betrouwbaarheid en een vermelding van meerdere activiteiten. Als je alleen naar zo,n verkoper toe zou gaan ben je niet objectief genoeg maar verblind om het toestel te kopen zonder het op een goede werking te controleren, naar papieren te vragen etc. Maar bovenal geldt dat je NOOIT alleen op pad moet gaan voor zo,n akkefietje en zeker niet zonder te laten weten waar je naar toe gaat. En het risico zit er altijd in dat je bedrogen wordt, je geld kwijt bent en misschien meer. Drijf niet jouw zin door met wat jij nu op dit moment wil. Na deze ,,aanbieding,, komen er meerdere of gsm,s met nog betere snufjes zodat je die weer wilt hebben. Om de vraag van jou te completen is het nuttig om ons te laten weten wat je hebt besloten.

De wereld is niet zo slecht, maar jij bent zo naief...en dat is erger.

Zou je moeder het goed vinden als je alleen die telefoon ging halen? Nee! Daarom moet je dus naar je ouders luisteren - over het algemeen weten zij wat wel en niet goed voor je is. Ze verbieden je echt niet van alles om vervelend te doen, maar uit ervaring!

ik vind het zeer onbetrouwbaar als je de prijs die normaal voor zo een toestel wordt gevraagd vergelijkt met de vraagprijs op marktplaats http://www.samsunggalaxys.nl/prijzen als je dit goed bekijkt weet je dat het niet te vertrouwen is

Bronnen:
http://www.samsunggalaxys.nl/prijzen

200 euro is in mijn ogen TE goedkoop.. Denk je ook niet?? Doordat ie zo goedkoop is, zou ik mijn twijfels hebben of de telefoon wel goed functioneert, of dat ze de telefoon uberhaupt wel heeft! Bel haar eerst maar eens op of je langs kán komen, wanneer zij zegt dat ze het liever opstuurt, weet je in feite al genoeg. En sowieso, als je een maandje (hoogstens 2) wacht, is de samsung galaxy s weer erg veel in prijs gedaald aangezien er tegen de feestdagen weer tientallen nieuwe smartphones op de markt komen. Wanneer je echt naar de verkoopster toegaat, neem dan iemand mee en ga absoluut niet naar binnen wanneer je het niet vertrouwt. Spreek anders af op een centrale plek waar altijd veel mensen zijn. Station, cafe, winkelstraat. Succes. En nog 1 tip: Als je er zoooveel moeite voor moet doen, zou je het dan niet beter kunnen laten? Misschien is het wel goed zoals het moet zijn, doe geen dingen waar je later spijt van krijgt!

Is die 200 euro zo'n groot risico echt waard? Je weet niet wat er kan (!) gebeuren, dus ik zou zeggen, wee verstandig ;) Neem het zekere voor het onzekere!

als je een mobiel tussen de 400 en 500 euro hebt en die nog goed is zal ik zowiezo geen nieuwe en al helemaal geen gebruikte nemen. Om alleen te gaan is het ALLER doms te en gevaarlijkste wat je kan doen. Als je het perse wil neem dan 1 of het best 2 mensen vrienden mee het best volwassenen en neem een goeie werkende mobiel mee voor als je hulp ofzo nodig hebt. je kan ook op een openbare plek afspreken met veel mensen niet dan alsnog naar haar huis gaan. of laat haar naar jou toe komen maar zorg dan alsnog dat er iemand bij is. als ze alleenmaar wil dat je naar haar toe komt alleen dan deugt ze niet dus niet doen kom je daar met een vriend en vertrouw je het niet of is ze daar met een groep of blijkt het een man te zijn ga dan gelijk weg dan maar je oude en veilig zijn. kijk goed of de mobiel in orde is vraag eventueel een maand garantie ofzo. het is nooit 100% veilig en overweeg toch het aan je moeder te zeggen. en gewoon te zeggen ik wil het het is me eigen geld punt:). Toegevoegd na 9 minuten: GA DIE MOBIEL NIET OPHALEN NEEM GENOEGEN MET WAT JE HEBT ZET HET UIT JE HOOFD JE WACHT FF EN FLOEP ER IS EEN MOBIEL WIE JE LIEVER WILT EN JE KAN EEN MOBIEL BETER NIEUW KOPEN. KOOP DIE MOBIEL NIET!!!

Bronnen:
Logisch nadenken

Ja, het is gewoon gevaarlijk. Een wedervraag aan jou: wat maken die dure telefoons zo special? Je wordt er echt niet gelukkiger van. Ga met dat geld leuke dingen doen, bellen kun je ook veel goedkoper, en...... je loopt geen onnodige risico's. Ik hoop dat je belangrijker dingen gaat ontdekken in je leven, er is n.l. zoveel. Heel veel liefs, en pas op jezelf. Gea. Toegevoegd na 16 uur: Mitch, met "bellen kun je ook veel goedkoper" bedoel ik eigenlijk niet het bellen op zich, maar dat je dat ook kunt doen met een goedkoper telefoontje. Die 200,00 euro kun je dan beter besteden. Dit even n.a.v. je reactie.

Ik denk een Samsung Galaxy voor 200 euro en op Markplaats niet doen. Voor een goede Samsung Galaxy ben je veel meer kwijt. Dus Oppassen!

je voelt op je klompen aan dat deze situatie gedoe met zich meebrengt. vertel het toch aan je ouders. beter ten halve gekeerd dan ten hele verdwaald.

Het lullige is dat je, als je dat ding koopt, volgende week weer een ander toestel ziet die je wilt hebben. Niet doen dus.

Hallo Mitch. Zelfs ik, telefoonfreak als ik ben, zou in jouw situatie niet gaan voor de Samsung Galaxy. Ik heb nog geen reactie gezien hoe het gesprek met de verkoopster verlopen is, dus vandaar dat ik ook mijn duit in het welbekende zakje wil doen. Nog niet eens zo lang geleden zat ik in een vergelijkbare situatie. Ik was 15 of 16, daar wil ik af wezen, en ik wou zó graag een brommer. Natuurlijk mocht dit niet van mijn moeder onder de noemer 'Alles waar jij naartoe moet is in de buurt' en 'spaar nog twee jaar door, dan kun je voor je autorijbewijs gaan' en ga zo maar door. Natuurlijk was ik stronteigenwijs en heb ik in het geniep een brommer gekocht. Nou ja, gekocht is ook niet het goede woord, want ik had hem nog niet eens betaald. Hoe kun je nu een brommer verborgen houden voor je moeder? Niet...maar met de smoes van 'Ach ma, hij is van een vriend en ik repareer hem.' kon hij bij ons in de schuur staan zonder dat het in de smiezen liep. Maar om het verhaal kort te houden, ik had die brommer niet om hem doodleuk in de schuur te laten staan. Dus daar moest op gereden worden...Het was een brommer waarbij je hem moest aanduwen terwijl je de koppeling induwde. Hier heb ik mijn levensles geleerd; de brommer kreeg opeens tegendruk van de motor en deze sloeg aan. Ik hield de brommer niet en die vloog er onbemand vandoor. Einde van het verhaal; veel leugens aan mijn moeder die ik moest verantwoorden, vier(!) kapotte autospiegels en twee kapotte autodeuren. Een onverzekerde brommer en een ventje dat er zonder bromfietscertificaat naar stond te kijken...Daar ging al mijn spaargeld en nog een jaar geen kinderbijslag krijgen omdat ik de aanvulling van mijn moeder moest compenseren. Dus zulke 'gevaren' kunnen jou ook treffen. Dan bedoel ik niet dat je spiegels moet gaan betalen, of deuren moet gaan uitdeuken, maar dat had je vast wel uitgevogeld. Toen dacht ik ook bij mezelf 'oh, had ik maar'. En dat is wat ik jou ook wil aanraden. Niet omdat ik je de lol van die kekke Galaxy niet gun, maar omdat zoals iedereen je al vertelde, er volgende maand weer een betere telefoon komt. Probeer voor nu van je N97 een backup te maken en daarna dat ding een harde reset te geven. 10 tegen 1 dat hij dan weer als een zonnetje loopt, en geloof me, als die galaxy s voor 200 euro wordt aangeboden, mankeert daar ongetwijfeld al het een en ander aan, anders gaan ze nooit 'zomaar' voor dat bedrag de deur uit. Sterkte met wat je gaat doen!

Het is helemaal niet teveel! voor een kind van 14,Ik ben zelf 12 en heb de samsung jet die ik toen voor 300 ongeveer had gekocht;),Dus ik zou het gewoon eerlijk tegen mijn moeder zeggen en het dan oplossen;).

kijk eens op deze site, heb in gelijk een nieuwe voor dezelfde prijs

Bronnen:
http://www.gsmwijzer.nl/shop/abonnement_me...

Je wilt gewoon aandacht. Jajaja het is heel gevaarlijk je bent een heel klein weerloos kindje en we moeten je allemaal beschermen want kindjes zijn heel kwetsbaar en heel belangrijk. Ga gewoon die telefoon kopen het is jouw geld en keuze niet die van je moeder of de mensen hier. Over drie jaar en x maanden moet je het ook allemaal zelf beslissen al deze aandacht hier is fake en leeftijdsgebonden. Ga er maar vast mee oefenen.

altijd uitkijken met zulke dingen, je weet immers niet met wie je te maken hebt totdat je er eenmaal bent. laat ze naar jou toe komen of spreek af op een openbare plek waar veel mensen zijn, als het dan fout gaat dan zijn er altijd wel mensen om je heen die je (misschien) helpen neem je vader of moeder mee, das ook een optie natuurlijk.

Ik zou dit niet doen. Je kan tegenwoordig hele leuke mobieltjes krijgen bij een abonnement, waar je verder niet veel voor betaald; je zit er alleen een tijdje aan vast. Daarnaast vind ik net als menig ander, dat iemand van 14 zo'n telefoon helemaal niet nodig heeft. Maargoed, dat zal wel komen omdat wij bijna allemaal stukje ouder zijn en ons niet kunnen voorstellen dat wij op die leeftijd zo'n telefoon hadden (en dat was ook niet zo, want toen waren die er nog niet).. Toch zou ik je willen zeggen om hier goed over na te denken, en overweeg je keuzes goed. En wat betreft het afspreken met die persoon, doen op openbare plek inderdaad en niet alleen gaan..

hee,Mitch! NIET er alleen op af gaan,wil je?! Je bent nog maar 14 (zelfs ik,en ik ben nou 15,zou dat niet alleen mogen van m'n vader). Hij zegt áltijd dat er zoveel vage lui zijn,dus pás op! Neem dan i.i.g. tóch een vriend(in) mee,ok? Deze zaak is wat mij betreft,níet te vertrouwen,joh! Je zegt zélf al,dat nu je 't gezien hebt (aandoen + in menu kijken) dat het níet pluis is. Ga er in ieder geval NOOIT alléén op af (ik zeg héél eerlijk: werd ingefluisterd door m'n vader,maar ok...) Neem dus in ieder geval iemand mee,liefst iemand die méérderjarig is (+ 18 jaar oud). Ok,suc6! Toegevoegd na 15 minuten: wacht ff: je hebt nog niet gezien óf die GSM fout is(sorry,had ik ff fout gelezen: dacht dat je al ontdekt had dat hij niet ok was ,maar ok). Maar joh,man!: ga toch niet met zoveel geld naar een vreemde toe,wil je? En dan nóg: "Stacey" is écht volgens mij --én m'n vader trouwens---- géén vrouwennaam,hoor. Uitkijken,man! Ok,take care! :)

Dat is ook gevaarlijk voor volwassenen. Altijd iemand meenemen. En anders koop je het ding gewoon niet. Of spreek af op een druk terras ergens.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100