Dit is een geval van mishandeling. Drogeren: Iemand tegen zijn/haar wil drugs, doping of bedwelmende medicijnen toedienen. Laten we er van uitgaan dat het daarbij blijft en dat de gedrogeerde er geen blijvend letsel aan over houdt. Mishandeling wordt gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste twee jaar. Volgens artikel 300 van het wetboek van strafrecht. Maar er komt nogal wat kijken bij de interpretatie van een wetsregel. Onder mishandeling wordt verstaan: het opzettelijk iemand toebrengen van enig lichamelijk letsel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De straf hangt af van de schade die is opgelopen bij de gedrogeerde en of de verdachte pleger al eerder met justitie in aanraking is geweest.