wat is het verschil tussen flixovate en cutivate ?

Toegevoegd na 2 minuten:
het zijn alle 2 een zalf tegen jeukende huid ik weet niet welke sterker is

Toegevoegd na 3 minuten:
het zijn alle 2 een zalf tegen jeukende huid ik weet niet welke sterker is

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
11.6K

Het beste antwoord

Flixovate en cutivate zijn twee merknamen voor exact hetzelfde middel. In Nederland en België heet het middel Cutivate, in Frankrijk Flixovate. Nederland mag ook de creme of zalf uit Frankrijk worden verkocht, omdat deze goedkoper is dan de Nederlandse variant. Daardoor kost het u minder van uw eigen risico.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Flixovate en vurigste zijn beide merknamen voor het middel fluticason. Het is een ontstekingsremmers van klasse 2-3 (middelsterk tot sterk werkend.)
Hoewel de naam dus verschilt is het eigenlijke medicijn in beide hetzelfde. Er is dus ook geen verschil in sterkte.