Ik heb last van slaapproblemen en heb diabetes type 1.. is het mogelijk om oxazepam te gebruiken in combinatie met mijn diabetes?

Ben laatste tijd erg ontregeld met mijn waarden en slaap nauwelijks.. Kan ik af en toe een pilletje gebruiken (ik weet dat het erg verslavend werkt) zodat ik iig een dag per week weet dat ik goed slaap.. Of is diabetes type 1 en slaapmedicatie niet te combineren..?

Toegevoegd na 16 uur:
Door slechte waarden en stress heb ik ook wel es last van hartkloppingen.. Kan dit geen kwaad met een oxazepam 10mg? Heel erg bedankt voor al jullie reacties :)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer je waarden ook weer op de rit te krijgen, door bij te houden wanneer en mogelijk waardoor ze zo ontregeld zijn. Pas je insulinegebruik daarop aan, in overleg met je internist of diabetesverpleegkundige. Het zal je slaap zeker ten goede komen!

Het beste antwoord

Af en toe, je hebt het over eens per week, 10 mg oxazepam is niet verslavend. DM 1 of 2 zijn geen contra-indicaties voor oxazepam. Juist als je dit middel zo af en toe eens gebruikt blijft het werken. Bij dagelijks gebruik kan het wel verslavend werken, terwijl het dan na enkele weken al niets meer doet dan bijwerkingen veroorzaken en je er toch moeilijker mee kunt stoppen, o.a. door de onthoudingsverschijnselen. Die bijwerkingen zul je zelf af moeten wegen tegen het nuttige effect. En onderschat de invloed niet op je reactievermogen, de volgende ochtend in het verkeer. Je zou eerst eens valeriaan kunnen proberen als je dat nog niet gedaan hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik zou zeggen; kijk op de bijsluiter ;)

Ik ga het niet riskeren om je een advies te geven, maar wat ik je wel graag wil meegeven is dat je zo'n zware medicatie beter helemaal niet kunt nemen. Ook je geheugen word zwaar aangetast.

Ga gewoon eens langs je huisarts en leg daar je probleem voor. Er zijn veel meer medicijnen waar je ook goed van kan slapen, maar die lang niet zo schadelijk zijn dan Oxazepam.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet niet te lichtvaardig doen over psychofarmaca maar je kunt ook overdrijven, Rena.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Af en toe een oxazepam kan echt geen kwaad hoor.
Als je last hebt van in slaap komen zou ik gaan voor melatonine. Lichaams eigen stof, niet verslavend enzo.

Voor doorslapen zou ik eerder iets als mirtazapine nemen maar dat kun je natuurlijk alleen op recept krijgen.