Mijn zoontje heeft een kippeneiwitallergie.Hoe en wanneer moet ik actie nemen als hij die griep krijgt?

Hij mag dus geen mexicaanse griepspuit halen.
Misschien ben ik een overbezorgde moeder.
Hij is 2,5 en heeft ook al een behoorlijke gezondheidsgeschiedenis achter de rug.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

misschien de dokter even bellen, die kan je dat precies vertellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou willen zeggen: "Leg deze vraag bij je arts neer." Niemand weet beter, dan je eigen arts, de medische geschiedenis van je zoontje. Natuurlijk ben je bezorgd en daar ben je dan ook een goede ouder voor. Maar Wij van GV mogen toch niet in de schoenen van je arts gaan staan?
Gewoon ff bellen met je huisartsenpraktijk. Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je ook gelijk in maar misschien was er iemand op gv die dit ook heeft en dit al wist.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ingrid: Je vraag staat nog open op GV. Dus misschien krij je het antwoord wat je "wil horen" Maar bedenk wel dat ieder kind UNIEK is. Beterschap met je zoontje
Miljoenen mensen krijgen deze griep niet!!
Ook miljoenen kinderen!
Maar je kan nu ook niets doen, pas als hij ziek wordt dan kan je een arts bellen.
Vergeet niet dat deze griep een milde soort griep is, in de winters hiervoor waren er vaak soorten griep waar aanzienlijk meer mensen aan stierven, laten we elkaar nou toch niet gek maken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ed, ik ben het met je eens, alleen mijn vraag is wanneer moet je actie nemen!!!
Hoe ziek moet een kind zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gevaar met griep zit hem in het te kort aan vocht (uitgroging) en e.v.t. ontstekingen van b.v. longen.
Moeilijk om hier aan te geven hoe ziek een kind moet zijn, voordat je naar een dokter belt.
Als hoge koorts blijft, dan is er mogelijk wat mis, dan moet je zeker naar een dokter bellen.
Aangezien je kind al een gezondheidsgeschiedenis heeft, kun je het beste wat eerder de dokter bellen dan je bij een verder gezond kind zou doen. Beter te vroeg bellen dan te laat!

Aangezien je vraag speciaal over de Mexicaanse griep gaat, kun je de volgende richtlijn aanhouden: als je kind koorts (temperatuur boven 38 graden) krijgt, kun je de dokter bellen. Als hij geen koorts heeft, heeft hij nameljik vrijwel zeker geen Mexicaanse griep. Bij een kind zonder gezondheidsgeschiedenis zou je dan (zolang de koorts niet in de buurt van de 40 graden komt) een paar dagen af kunnen wachten, maar wegens zijn verzwakte gezondheid zou ik dan meteen al bellen.

De dokter zal dan wat vragen stellen aan de hand waarvan hij al vast kan stellen hoe waarschijnlijk het is of je kind echt Mexicaanse griep heeft (en bijvoorbeeld niet een relatief onschuldige verkoudheid) en of verdere actie ondernomen moet worden. Als dat op dat moment nog niet nodig is, kan de arts je ook vertellen in welke gevallen je opnieuw aan de bel moet trekken. Daarbij geldt natuurlijk sowieso: als je je om wat voor reden dan ook zorgen maakt, gewoon weer bellen, liever te vaak dan te weinig.

Let er als je belt wel op dat je de assistentie die je eerst aan de telefoon krijgt, vertelt dat het gaat om een kind met een gezondheidsgeschiedenis. De assistentes screenen namelijk de telefoontjes, en zouden kunnen denken dat er niet meteen contact met de arts zelf nodig is als het kind pas één dag vrij milde koorts heeft. Zeg dan gewoon dat je kind vanwege zijn gezondheidsverleden groter risico loopt, en dat je daarom de dokter zélf graag even wilt spreken.

Overigens, hopelijk ten overvloede: er zijn natuurlijk allerlei redenen waarom je contact met een arts op moet nemen zonder dat je kind koorts heeft. Dit advies gaat alléén om de Mexicaanse griep, waar vrijwel zeker geen sprake van is als je kind geen koorts heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1