Zou stomen tijdens een verkoudheid Hyperventilatie kunnen opwekken?

Sinds ik tijdens mijn verkoudheid ben gaan stomen (met alleen water en verder geen hulpstoffen) heb ik hevige aanvallen van hyperventilatie en voel ik me continue zeer onrustig.

Zou dat aan het stomen kunnen liggen omdat je tijdens het stomen toch de ademhaling enigszins verandert wat op zijn beurt weer een hyperventilatie aanval kan veroorzaken.

Tijdens het stomen probeer ik wel zo 'normaal' mogelijk door mijn neus in te ademen en door mijn mond uit te ademen.

Tijdens het stomen merk ik vrijwel niets van de hyper maar op verschillende willekeurige andere tijden op een dag begint het steeds weer. Nu al ruim 2 weken.

Ik stoom ongeveer drie keer per dag zo'n 15 minuten per keer.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

nee ik heb het zelf gehad en weet wat het is. mijn tips zijn bij de apotheek kun je de hyperfree hallen die heeft bij mij erg goed geholpen en heb je dat niet kun je op een rustig plekje aan je ademhaling werken helpt dat niet kun je naar je huisarts gaan krijg je oxazepams kijk ook daar mee uit die zijn verslavend

Nee, je kunt niet het stomen de schuld geven van jouw hyperventilatie, paniek en angstaanvallen. Die had je al. Een goede en rustige ademhaling is natuurlijk belangrijk als je hyperventileert. Daar moet je aan werken. En tijdens het stomen zul je niet goed en diep kunnen ademhalen. Wat dus je normale ademhaling verstoort. Maar iemand die nooit hyperventileert, gaat dat doorgaans ook niet doen door het stomen. Dus je moet de boel niet omdraaien. Wel moet je eens even stoppen met dat overdadig stomen. En dan bij jezelf nagaan of de hyperventilatieaanvallen minder worden. Heb je al wat gedaan met alle adviezen van een week geleden? En ben je al op een ademhalingstraining?

Hyperventilatie en stomen hebben niets met elkaar te maken,je moet de oorzaak ergens anders zoeken.Tik in het zoekvenster maar even hyperventilatie in en je komt al een heel stuk verder.

Ikzelf heb in het verleden last van hyperventilatie gehad..ik ben toen een aantal keer naar een haptonoom geweest. ik ben er nu al 10 jaar vanaf.

Stoppen met stomen en met water spoelen. Op lichaamstemperatuur een eetlepel zout per liter met een injectiespuitje en opsnuiven verwijder je alle ongerechtigheden veel makkelijker, beter en zonder irritaties.

Volgens mij ligt dat niet aan het stomen, maar aan angstgevoelens. Mijn moeder stoomde vroeger ook bij een verkoudheid,maar kreeg nooit hyperventilatie. Als je van hyperventilatie af wil komen, moet je in een plastic zakje blazen, dus in en uitademen in het plastic zakje. Veel sterkte.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100