Is het dragen van een mondkapje voldoende om besmetting te voorkomen?

Mijn kleinkind staat echt op het punt geboren te worden,de vliezen zijn gebroken.Nu ben ik al de hele week superverkouden geweest,het gaat nu een stuk beter.Moet ik helemaal nog niet op bezoek gaan of is een mondkapje voldoende en kan ik er een vragen op het ziekenhuis?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik denk dat het verstandigste is dat je beter nog niet op bezoek kan gaan tot dat je wat minder verkouden ben. Wat je wel kan doen is vragen of zij het erg vinden en eventueel dan toch met mondkapje. Leg de vraag bij hun.

Dat helpt erg weinig virussen zijn zo klein dat ze overal doorheen gaan. Toegevoegd na 49 seconden: Ik zou daarom even wachten totdat je weer beter bent.

Het ligt aan de gezondheid van het kindje en de moeder of dit verstandig is. De ouders kunnen dit navragen aan de verpleging. Eventueel inderdaad via de verpleging een mondkapje vragen om te dragen en altijd je handen desinfecteren!!!!

misschien achter glas. je zou (of de ouders) van tevoren kunnen vragen aan het zkh. wat fijn dat je zo voorzichtig bent.

Als de vliezen gebroken zijn zou het kind binnen een etmaal daarna geboren moeten worden. De meest gebruikte mondkapjes, of hoe je die dingen ook noemt, zijn niet in staat om virussen tegen te houden. Aan de andere kant, als moeder en kind gezond zijn dan kunnen ze een gewoon verkoudheidsvirus echt wel hebben. Ik heb in ieder geval nog nooit gehoord van overleden baby's ten gevolgen van een verkoudheid.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100