Waar kan ik vinden wat het seizoen is voor (allergische) astma?

Dus niet hooikoorts, neusloperij en dat soort dingen: dat is allergische rhinitis. Maar astma die al dan niet komt door allergieën.
Ik geloof dat nu 'het seizoen' aan de gang is, maar hoe weet ik de inschatting van de seizoenen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (3)

Dat weet de seizoensgebonden astma-lijder heel goed zelf, daar hoeft hij van te voren echt niet voor gewaarschuwd te worden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blijkbaar wel anders vroeg ik het niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan ben jij niet degene die bedoeld worden in de vraag... Dus ben jij niet die seizoensgebonden astmalijder... Net voordat het koud gaat worden, dus nog voordat het weer slecht gaat worden na de zomer, dan is er een run op de huisartsenposten vanwege pijn in de gewrichten, spieren en algeheel welbevinden... Het is niet medisch te verklaren maar het is gewoon zo... Astma hoort daar ook bij... Astma gaat altijd gepaard met angsten, dieper liggende angsten en de astma zelf maakt ook weer angst, dus er is altijd een soort angstspiraal... Met de donkere dagen sluipt er dus gewoon een tikje meer angst in het leven van iedereen, en de een wordt daar depressief van, de ander krijgt astma... En nog een derde heeft nergens last van... Zo kan het gaan....
Er zijn mensen die problemen hebben in relatie tot boompollen, maar ook in relatie tot temperatuur, vocht of droogte, noem maar op.
Voor alles is een eigen seizoen, dus 'het seizoen' bestaat niet. Precies wat Xinix hierboven zegt, elke patient weet waar hij het probleem mee heeft en heeft in zijn kalender genoteerd wanneer hij daar rekening mee moet gaan houden.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn longarts zei tegen mij dat nu het seizoen op zijn hoogtepunt is.
itsme
14 jaar geleden
Dus de herfst, met veel vocht/droogte verschillen (buiten en binnen) en temperatuurwisselingen (buiten en binnen) is voor jouw situatie blijkbaar een probleem.
Asthma is deels een kwestie van stess.
Kinderen die het hebben kunnen zelfs onbewust een ractie oproepen om aandacht te krijgen, vaak hoort het ook bij een bepaalt karakter.
Verders is een asthma aanval vaak een reactie op een verkoudheids of griep virus, het komt er achter aan.
Maar ook voeding, kleur en smaak stoffen, vloerbedekking, huisstof, dieren enz. kunnen een reactie oproepen.
Het seisoen met minder zon en minder buiten zijn heeft waarschijnlijk ook hier invloed op, omdat de weerstand minder is dan in de zomer.
Veel naar buiten en niet te zielig behandelen.
Zo min mogelijk aandacht geven.
Dus ja, het seisoen is nu begonnen.