Ik heb vanmiddag een slotjesbeugel gekregen, mag ik thee drinken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag inderdaad geen cola en kauwgum maar af en toe een colaatje maakt niet uit bijv 1 keer in de week een blikje. Maar het is natuurlijk altijd slecht. En nog succes met de pin : ( ik heb onder slotjes gekregen dinsdag boven had ik al

Antwoorden (6)

Ja, je mag thee en melk drinken. Wat je niet moet drinken:
gewone cola, yogidrink, dubbelfris, en sportdrankjes.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dubbelfris,sportdrankjes,yogidrink maakt niet veel uit omdat daar geen tot heel weinig koolzuur in zit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier gaat het om de zoetstoffen Dreiw
walter
12 jaar geleden
deze opgenoemde drankjes zijn sowieso al slecht voor je tanden, of je nou wel of geen beugel hebt. Door het zuur (niet het koolzuur) lost het glazuur op van je tanden.
Zolang je je mond niet brand kan je beugel er ook wel tegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Groene thee mag, alle andere thee mag niet.

Maar dit zijn eigenlijk alleen maar adviezen, zelf heb ik ook slotjes gehad. Dan kan je in principe alles eten en drinken (behalve toffees!) zolang je het dan wel met mate doet. Dus 1 glaasje cola kan best.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoezo mag alleen groene thee?
Powergen
12 jaar geleden
Omdat daar geen zoet- en smaakstoffen toegevoegd zijn. (tegenwoordig bij sommige weer wel.. moet je ook mee oppassen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beetje tegenstrijdig, als je eerst schrijft je mag alles eten behalve toffees. Daar zitten toch ook zoet-en smaakstoffen in! Cola zit boordevol zoetstof. Er zijn zoveel theesoorten waar juist geen zoetstoffen en smaakstoffen in zitten. Dus dit antwoord geef ik een -1
Volgensmij mag je thee gewoon drinken maar hier zijn een paar tips van dingen die je NIET moet eten of drinken:
- toffees/kauwgum blijft heel erg hangen in je beugel
- appels die zijn veels te hard in het begin om te eten (doet vooral pijn)
- niet meer dan 1-2 enery/cola per week
Wel kan je in het begin om geen pijn te hebben noedels/soep eten. ook het snijden of afbreken in kleine stukjes helpt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ samsung93, dit antwoord miste ik nog ;)
Maakt allemaal geen reet uit , drink gewoon wat je wil en poets je tanden en het komt allemaal goed.
Het enigste wat ik je zou afraden is caramel/toffee's dat wil nog wel eens vervelend zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat mag, mijn dochter mocht dit wel.Bij twijfel van jou kant zou ik contact opnemen met de beugeltandarts.Succes!