Kan voorlopig niet beginnen met een nieuwe strip. Moet ik nu wachten tot de volgende menstruatie?

Gister eindigde mijn stopweek en moest ik beginnen met een nieuwe strip. Echter, deze lag bij mijn ouders thuis en de reserve strip op mijn studentenkamer is op. Door het slechte weer ben ik verhinderd om naar mijn ouders te gaan en dus om de pil te slikken tot volgende week. Is het nu verstandig om, zodra het kan weer te beginnen of moet ik nu een maand niet slikken en na de volgende menstruatie weer beginnen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (4)

Je bent het meest veilig als je pas bij je volgende menstruatie weer gaat slikken. Doe het in de tussentijd wel veilig en ook de eerste 7 dagen dat je de pil weer slikt. tot die tijd is hij niet betrouwbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je begint zodra het kan, ben je de eerste zeven dagen niet beschermd tegen zwangerschap. Als je op de eerste dag van je volgende - natuurlijke - menstruatie weer begint, ben je vanaf dat moment direct beschermd. Als je wacht tot ná je volgende menstruatie, moet je weer een week wachten tot je beschermd bent.

Het snelst is dus waarschijnlijk om in de loop van deze week (dus zodra het kan) weer te beginnen met de pil. De eerste week ben je dan niet beschermd tegen zwangerschap, houd daar rekening mee.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je het snelst weer beschermd wilt zijn, bedoel ik. Als je afwacht tot je eerstvolgende menstruatie, ben je minstens een week of drie niet beschermd, en het kan zelfs langer duren voordat je menstruatie weer op gang is. Als je dus afwacht tot het moment waarop de pil betrouwbaar is vanaf de dag dat je hem slikt, zou je minstens drie weken, en misschien aanzienlijk langer, ook nog condooms moeten gebruiken als je seks hebt. En als je bij wijze van spreken morgen weer begin, moet je vandaag en de week daarop condooms gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rare min, prima antwoord +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de min is niet van mij, maar het hangt van de soort pil af. Vandaar waarschijnlijk de -
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien was m'n uitleg niet helder. Oh, ik vind 't altijd zo frustrerend als je een controleerbaar juist antwoord geeft na één of meer onjuiste antwoorden, en dan minnen krijgt, terwijl die onjuiste antwoorden geen minnen krijgen. Blijkbaar denkt dan iemand dat de eerdere antwoorden juist zijn, en dús het antwoord dat iets anders zegt, onjuist. Ik krijg dan bijna de neiging om die onjuiste antwoorden zelf maar te gaan minnen, maar dat vind ik kinderachtig, dus doe ik niet. Zo, klaar met spuien :-P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Jvm: ik zie het verschil niet. Ook bij een driefasenpreparaat geldt dat je bij starten op de dag van de natuurlijke menstruatie direct beschermd bent, en anders niet. Het gaat niet om vergeten pillen, maar om een verlengde stopweek. Dus ze kan niet in de derde fase van de strip zitten of andere gekke dingen. Dan geldt gewoon bovenstaande, precies wat ik uitleg. Zelfs bij de mini-pil is het precies hetzelfde. Tenzij er een hele speciale pil is die anders werkt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Lies maak je niet druk om die minnen, over het algemeen geef je hele goede antwoorden, minnaars zul je altijd houden...
Dat kan je het beste bekijken in de bijsluiter van je pil. HEt hangt namelijk van de soort pil af wanneer je het beste weer kunt beginnen en wanneer je weer beschermd bent.
En als het weer gebeurt: er is altijd een apotheek met nachtdienst in omgeving. En als je een ziekenhuis in de buurt hebt, die heeft meestal wel een 24-uurs-apotheek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij welke pil is het anders dan? Ik weet niet beter of bij ELKE pil geldt dat je de eerste week niet beschermd bent, tenzij je begint met slikken op de eerste dag van je natuurlijke menstruatie. Maakt niet uit hoe zwaar de pil is, en of het een één, twee, of driefasenpil is. Welke pil had jij in gedachten dan, waarbij het anders zou werken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In mijn herinnering was dat zo, maar de laatste keer dat ik dit bij de hand had, is wel 15 jaar geleden. Ik meende dat het toen anders was dan bij die daarvoor. VOlgens mij de Diane 35. Maar misschien heb ik het verkeerd onthouden.
Maar wie er ook gelijk heeft, persoonlijk zou ik de bijsluiter inkijken. De consequenties zijn tenslotte voor jou (als vraagsteller)
Bel je huisarts en vraag of er een recept naar een apotheek bij jou in de buurt gestuurd kan worden...

Wat je ook kan doen is je ouders vragen of ze een strip in een envelop kunnen doen en die naar jou kunnen opsturen... kost 1 postzegeltje..