Wat kan ik beter zeggen?

Een vriendin van me kan er niet zo goed tegen als ik "Valt wel mee" zeg. Bijvoorbeeld als ze denkt dat haar haar slecht zit maar dat "valt wel mee". Wat kan ik beter zeggen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Gewoon eerlijk antwoorden "ja" of "nee". valt wel mee klinkt als de veilige middenweg, een beetje ongeïnteresseerd. Zeg haar gewoon dat het super zit of dat er iets mis mee is, dat komt een stuk hartelijker over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (19)

wat je nu zegt is vlees noch vis.
als het echt erg is, zeg dat dan, of beur haar anders op, dat het prima is.
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goed antwoord+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haar zit toch ook niet altijd heel goed of heel slecht? Er zijn toch ook dagen dat iemands haar niet echt goed zit, maar ook niet echt slecht? Dan lijkt het mij beter om dat gewoon te benoemen dan te zeggen dat het prima of heel slecht is, als het er gewoon tussenin zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Rieneke1
14 jaar geleden
nee, bij een twijfelgeval zeg je gewoon dat het goed zit.
sorry, maar zo werkt dat bij vrouwen.
gewoon even bevestiging geven ipv nog meer twijfel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Rieneke.
"Idd, jij hebt overduidelijk een bad-hairday."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lieg; zeg dat het goed zit.
Of wees eerlijk en zeg; kan beter.
Het gaat erom dat ze zich begrepen voelt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Mijn voorkeur is en blijft eerlijk zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heel goed+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je Must!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oeps; must=muts. Had je wel begrepen toch ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tuurlijk....
de waarheid werkt altijd het beste..

bovendien moet ze gewoon ermee leren omgaan dat het jouw manier van praten is hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meepraten, als ze zegt dat het haar slecht zit zeg dan dat het inderdaad nog nooit zo waardeloos gezeten heeft en hoe ze daarmee over straat durft te gaan. Ze zal ongetwijfeld even raar opkijken en dan vraag jij; "zo beter"?
14 jaar geleden
De waarheid!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wissel het eens af, en zeg volgende keer: het valt niet mee...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Benadruk het antwoord op de vraag die gesteld word, zovan: ik vind je haar helemaal niet zo sleht zitten, of ik vind je blouse helemaal niet zo slecht staan enz enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"je bent onweerstaanbaar"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stel een concrete weder vraag! Zo laat je zien dat je haar serieus neemt en tevens leert ze te benoemen wát ze dan zo storend vindt aan zichzelf. Vervolgens kan je je mening eerlijk geven. Soms is dat dan al helemaal niet meer nodig, omdat ze zelf al tot de conclusie is gekomen dat het "eigenlijk wel mee valt". Maar ze wil gehoord worden en heeft bevestiging nodig. Zo zie ik het.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken dat en het is inderdaad irritant. Zij heeft gevoel dat je haar vraag niet serieus neemt. Je maakt je er eigenlijk van af door dit te zeggen. Wees gewoon eerlijk, zeg wat je er van vindt. Luister goed naar haar en neem haar serieus, dat is een vriendschap waard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon zeggen dat haar haar leuk zit of niet, ze wil bevestiging. Dat geef je alleen door duidelijkheid. En niet met het valt wel mee. dat is wel vaag hoor .hihii
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als jij steeds de woorden..Valt wel mee,tegen haar zegt komt dat ongeinteresseerd over.Jou vriendin heeft voor haar eigen geruststelling meer bevestiging nodig..snap je?
Als zij de volgende keer weer vraagt:zit mijn haar goed,of iets anders..antwoord dan iets uitgebreider door bijvoorbeeld te zeggen..ik vindt het een prima koppie,niks mis mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik aan iemand vraag hoe mijn haar zit, of mijn jurk mijn kont dik maakt, of de kledingstukken die ik gecombineerd heb tot één outfit wel bij elkaar passen, of wat voor uiterlijk-gerelateerde vraag dan ook, dan vraag ik dit niet omdat ik onzeker ben, of omdat ik naar complimentjes vis, maar puur omdat ik wil weten hoe de (toch ietwat) objectievere kijk van een ander op mij is; hoe ik overkom op een ander.

Als ik zoiets vraag verlang ik een eerlijk antwoord.
Mocht het antwoord zijn dat mijn kont er immens groot uitziet in die jurk, dan zou ik erg blij zijn dat ik hier zelf van op de hoogte was zodat ik een andere jurk aan kon trekken en niet de hele dag voor schut zou lopen.

Een beetje hetzelfde idee als wanneer iemand vraagt of hij/zij iets tussen de tanden heeft zitten.
Als je daarop antwoord dat het niet zo is wanneer er dikke klodders spinazie tussen de tanden van je vriend(in) pronken, dan ben je niet goed bezig.

Mijn advies aan jou is dus: wees de spiegel van je vriendin.
Als haar haar stom zit, zeg dan dat het beter kan.
"Dat clipje daar staat niet echt."
"Misschien kan je haar wat meer volume gebruiken."
"Ik vind je er leuker uitzien als je een staart draagt."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Valt wel mee, gaat wel, och wat maakt het uit, zie maar, kijk maar wat je doet, niemand ziet het, etc. Allemaal zinnen die ik niet graag uit de mond van een geliefde hoor. Het zijn stomme dooddoeners. Beter is... ik vind het heel leuk, schitterend, zo ken ik je weer, hartsstikke goed of ik vind het stom staan, het past niet bij je of iet dergelijks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Wat kan je beter zeggen dan?"

Beter dan: "Valt wel mee"?

Spreken is zilver, maar zwijgen is goud;

dus...het beste is: NIETS...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je haar kan beter Pipi
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met "valt wel mee" bevestig je eigenlijk dat haar haar niet heel slecht zit, maar zeker ook niet goed. Het is dus negatief.
Draai de boel om en zeg: Lieve schat, je haar zit fantastisch, trouwens je ziet er hellemaal goed uit.
Pas op, de zijn niet aanvullen met "vanavond". Dat houdt in dat ze er gistereavond niet zo goed uit zag.
Vergeet wel haar leeftijd, maar nooit haar verjaardag. Daar ligt het geheim.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben je naar de kapper geweest ?