Is meet dan 10 uur per nacht slapen slecht voor je?

Ik ben een enorme langslaper. Kan rustig 10 uur achter mekaar slapen en als ik niet wordt gewekt de klok rond en verder tukken. Sommige weekenden zie ik ook aleen bank en bed. Maar ik rust er wel een beetje van uit. Nu hoorde ik dat zo lang slapen niet goed voor je is. Dat je eerder overlijdt en zelfs een beroerte kan krijgen. Ik maak me zorgen hierover. Is het echt zo slecht? En hoe kan ikme trainen minder te slapen? Juist alsik heb bewogen / gesport slaap ik juist zolang. Ook bij opbouwen hiervan. Toch bezoekje huisarts?

6 jaar geleden
1K
Ritsuka
6 jaar geleden
Dit lijkt mij iets voor de huisarts ja.
Ben je echt zo moe dat je zoveel uren slaap nodig hebt?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je in het weekend alleen bed en bank ziet en zelfs daar maar "een beetje" van uitrust, lijkt het me inderdaad zaak eens een huisarts te raadplegen, want dat is niet normaal.

Antwoorden (1)

Als je maar een beetje uitrust van een weekend alleen in bed en op de bank liggen dan is het niet goed. Het hoeft niet persé iets ergs te zijn. Soms is het dat je teveel slaapt en daar juist moe door wordt. Wat gebeurt er als je iedere nacht 8 uur slaapt? Misschien ben je te diep in slaap als je 10 uur slaapt en dat je daarom juist zo moe bent. Mocht je echt twijfelen dan kun je het beste je huisarts raadplegen. Succes!