Als ik koude voeten heb, kan ik niet in slaap komen, hoe kan dat?

Andere lichaamsdelen kunnen best koud zijn, maar dat is niet zo erg, dan slaap ik zo, maar mijn voeten, moeten absoluut warm zijn, herkennen jullie dat? hoe komt het??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Veel mensen hebben hier last van, je bent zeker niet de enige. Dan heb je dus een verslechterde bloedcirculatie en het klopt inderdaad dat in slaap vallen dan erg moeilijk is. Hormonen kunnen een rol spelen, je kunt ook last hebben van wintervoeten. Bij vrouwen komt het meer voor dan bij mannen.

Tips: kruik, warme sokken, Homeopathische Ginkgo biloba capsules, voetmassage, voetbad.

Wellicht dat je bijgevoegde link interessant vindt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het kan komen omdat je niet zo heel erg schone voeten hebt. Dan gaan ze eerder zweten. Zweet verdampt en laat je voeten afkoelen. Remedie: wassen. Is bij jou vast niet het geval.
Het kan komen doordat de doorbloeding van je voeten niet optimaal is. Je onderdanen zitten toch vrij ver van je hard af en daardoor is het wat moeilijker er lekker warm, vers, bloed naar toe te pompen. Remedie: wisselbaden (eerst koud dan warm) of als je dat te veel gedoe vind elke avond wassen met koud water. Echt waar. Daarna goed droogwrijven met een aparte voeten doek. (vind ik altijd wel zo prettig ten minste. )
En
Als je dan van die koude voeten hebt, lig je je er aan te ergeren, erg slecht voor je slaap, en bovendien kun je je door koude niet ontspannen.
Een paar sokken aan in bed wil ook nog wel eens helpen.
Wat ook ontspannend en erg prettig is, is je partner vragen of hij of zij je voeten wil masseren met een gewone creme van het een of ander. Dit voordat je naar bed gaat. Door masseren stimuleer je de bloedsomloop en het is prettig en ontspannend Bovendien heel goed voor je relatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wel goede tips, maar niet echt een antwoord op de vraag. De vraag is namelijk: hoe komt het dat ik niet kan slapen met koude voeten, maar wel met koude handen (of zo). Overigens zijn je tips verder wel goed, dus die minnetjes zijn niet van mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt gelijk, Ik ga meer in op de kwaal zelf dan op de oorzaak.
Dat komt omdat door de trage evolutie in dezen je lichaam denkt dat je nog buiten bent zonder warm dak boven je hoofd. In plaats van dat je lichaam dan wil slapen, wil je lichaam je vertellen dat je eerst nog een warme slaapplek moet zoeken. Anders kon je wel eens omkomen in de nachtelijke weerselementen. Althans dat denkt je lichaam / je hersenen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Waarom dan specifiek de voeten? Omdat je daar op loopt. Dat doe je dus als je nog niet aan slapen toe bent. Althans dat denkt je lichaam / je hersenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even lekker warm douchen dus even ralaxen kan absoluut geen kwaad . Dan geeft het ook niet of je weet waar het vandaan komt.
slaapse !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb dit ook, ik heb het wel eens gevraagd aan mijn huisarts en die gaf als reden dat mijn bloedcirculatie in mijn voeten minder is. Hij raadde aan; voor je gaat slapen even lekker je voeten onder de warme kraan, dan schone sokken aan en na een kwartiertje uit doen. Bij mij heeft het effect gehad. Succes ermee!