Joh als je zo,n zware operatie hebt gehad,kunnen wij hier moeilijk antwoord opgeven.Stel wij zeggen wat verkeerd,dan ben jij de klos,het is niet zo maar een verkoudheidje wat jij hebt gehad, vraag het gewoon even aan je dokter.
Ik wens je wijsheid en beterschap.
12 jaar geleden
Je hebt het over een zware operatie aan je pancreas. Het kan zijn dat je een lichte vorm van suikerziekte hebt. Voor de zekerheid kun je het beste naar je huisarts.

``Na de operatie kunt u problemen krijgen met voeding, door de verandering in uw spijsverteringsstelsel. Uw specialist of een diëtist kan u advies geven over uw voedingspatroon. De problemen kunnen verminderen en verdwijnen, door aanpassing van het lichaam. Veel mensen houden echter in meer of mindere mate klachten, zoals:

- Gewichtsverlies
- Dumpingsyndroom: het dumpingsyndroom kan ontstaan bij mensen bij wie een deel van de maag verwijderd is. Voedsel komt bij hen veel sneller dan normaal in de dunne darm terecht. Dit kan klachten veroorzaken als een vol gevoel, darmkrampen, diarree, hartkloppingen, duizeligheid, trillen en zweetaanvallen. Uitgebreide informatie over het dumpingsyndroom vindt u elders op deze website.

- Diabetes: als een deel van de alvleesklier verwijderd is, ontstaan vaak problemen met de bloedsuikerspiegel. De alvleesklier speelt namelijk een belangrijke rol bij het regelen van de bloedsuikerspiegel.``

Veel beterschap!