Het leven zit me momenteel heel erg tegen. Ik kan het allemaal niet meer aan. Wat kan ik doen om mezelf overeind te houden?

Ik kan er even niet meer tegen. Niks gaat goed, ik heb een huurschuld lopen die ik voor de 10e moet betalen anders volgt de 13e een rechtzaak. Het enorme schuldgevoel tegenover mijn zoontje stapelt alleen maar op. Ik probeer leuk te blijven doen maar ook hij merkt dat er wat aan de hand is. Als ik hem niet had gehad had ik allang een einde aan mijn leven gemaakt.

Ik trek dit niet meer.. wie weet hoe ik mezelf overeind kan houden?

Bedankt.

Toegevoegd na 1 dag:
Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor alle lieve en informatie volle reacties. Ik kan jullie vertellen dat ik net bij de gemeente ben geweest en dat hun de schuld regelen en ik dus in mijn woning kan blijven!!

Nogmaals heel erg bedankt allemaal!!!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien in de schuldsanering, en daarna een psycholoog opzoeken. (klinkt heftig, maar het kan heeel erg goed voor je zijn, vaak vergoedt een zorgverzekeraar dit)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
TIP
Als je van één inkomen moet zien rond te komen,vraag dan bij de belastingdienst huur en zorgtoeslag aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Arie1956 Kijk eens naar een van mijn vorige vragen over de belastingtoeslagen.
flyingcrow
12 jaar geleden
Lieve Lucy 78ik hoop dat je aan de antwoorden en de tips hier iets hebt en dat het binnenkort weer beter met je gaat Aarzel niet met hulp zoeken ! Sukses!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef even een grote knuffel aan je zoontje en zeg dat mama verdrietig maar dat het wel goed komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben heel blij voor je, na jouw toevoeging!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En nu lees ik dat het goed komt, zie je wel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry dat ik offtopic ga maar alsjeblieft mensen... Zoo makkelijk is het niet om positief te blijven,
Het is niet iets wat al snel overgaat...
Dit is iets ergs......
Kom op hey....het gaat ook nergens heen met dit wereld.... En Lucy: heb je al www.113online.nl geprobeerd?
En ik wou dat ik ook naar hun kon bellen maarja......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk vooral aan die dingen, naast de fantastische tips voor mij, dat je van je zoontje houdt, daarom wil je blijven leven om voor hem te zorgen en dat altijd het probleem met de huur, op te lossen is(ja echt wel!), hiervoor moet je moeite doen, samen iemand die je kan helpen, inderdaad je zoontje kan dat soort dingen heel aanvoelen, hoezo zouden kinderen dat niet weten? Veel sterkte, ik hoop oprecht dat het goedkomt.

Antwoorden (13)

Tip: Zoek maatschappelijk werk in je omgeving. Dit soort problemen zijn niet op te lossen door een vraag te stellen op internet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bel met Sensoor.

Daar zit dag en nacht iemand klaar die naar je luistert en die je ook kan helpen met je financiele problemen.

Want jij moet naar de schuldhulpverlening of iets dergelijks en dan komt dat goed.

Voor een praktische raad en een luisterend oor:

http://www.sensoor.nl/?gclid=CJOTwa2Q_60CFQGFDgodzWA8rg

Dag en nacht zijn wij bereikbaar
per telefoon (0900-0767),
e-mail en dagdelen per chat.
Vertrouwelijk en anoniem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ goed advies..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
0900, is dat wel te betalen....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is 5 cent per minuut,maar je kunt ook op de site kiezen voor een lokaal nummer.
Heb je hulp? Zo niet zoek die, je kan beginnen bij maatschappelijk werk.
Schrijf dingen op die geregeld moeten worden.
Schrijf ook op waarom je je schuldig voelt tegen over je zoontje.
afhankelijk van zijn leeftijd vertel hem wat er aan de hand is, niet dat je er wel een einde aan zou willen maken natuurlijk, maar wel dat je huur moet betalen en dat je geen geld hebt en dat je je daardoor rot voelt. Kinderen voelen toch wel aan dat je niet lekker in je vel zit, je kan dan beter uitleggen waarom dat zo is, anders gaan ze gissen en zoeken dan vaak de schuld bij zichzelf.
Schrijf de stappen die je moet ondernemen op, dan zijn ze uit je hoofd, dat geeft wat rust.
En zoek hulp, op welke manier dan ook.
Sterke.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Los van je huurschuld: neem vandaag nog contact op met je huisarts en maak zo snel mogelijk een afspraak voor een gesprek.
Ook daar is-ie voor!
Tevoren kan je een lijstje maken met alles wat je dwars en tegen zit. Hij/zij kan met je praten en je eventueel doorverwijzen naar deskundigen/instanties, die je kunnen helpen.
Ik denk, dat dit voor jou de snelste en beste manier is om eruit te komen: je hebt goeie hulp nodig.
Gun jezelf en je zoon dat: jullie zijn het meer dan waard!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, alle plussers!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+, goed advies
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je!
Het klinkt hard, zo is het echter niet bedoeld, maar stop met zelfmedelijden, bedenk wat er wel goed is in je leven, je hebt een lieve zoon, die verdiend een gelukkige mama, alleen als je zelf gelukkig bent, kun je een ander gelukkig maken, dus klim uit deze depressie, ga op zoek naar positieve gedachten, je hoeft dit niet alleen te doen, een huurschuld is niet het einde van je leven, daar zijn oplossingen voor, iedereen in nederland heeft recht op een dak boven zijn hoofd, dus bel de gemeente, vraag hulp, bel je huisarts, vraag hulp, ga ervan uit dat alles goed komt.
Maar zet er nu je schouders onder, je bent sterker dan je zelf denkt...

Toegevoegd na 1 dag:
Goed gedaan, fijn dat het is gelukt, zet door, je kan het!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van schulden kan een mens enorm depressief worden. Doe iets aan de huurschuld op de volgende manier: bel het incassobureau en doe een afbetalingsvoorstel. Bij mijn weten moet dat lukken. Als de zaken al naar de rechter zijn, kan je ook daar nog een afbetalingsvoorstel doen. Lees de stukken voor de rechtbank even heel goed.
Ik kan me niet voorstellen dat men er niet op ingaat. Tegenwoordig hebben schuldeisers liever iets dan niets.
En dat geldt net zo goed voor verhuurders. Als de verhuurder jou uit huis moet zetten, kost dat veel meer geld.
Dus: bellen en stel iets voor. Leg uit waardoor je zo in financiele nood zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om jezelf overeind te houden moet er eerst een einde komen aan het gevoel dat alles fout gaat, schuldgevoel en andere negatieve gevoelens.

Tijd om het tij te keren, en dat doe je door stukje bij beetje zaken die niet goed gaan aan te pakken.

Pak je schulden nu aan, laat het niet wachten dan worden ze alleen groter. Probeer een betalingsregeling te treffen om de afbetaling te spreiden.

Maar schulden hebben ook een oorzaak, namelijk meer uitgeven dan je je kan veroorloven. Tijd dus om je uitgavepatroon eens te bekijken. Schrap alles wat je niet nodig hebt, en bezuinig op wat je niet kunt missen. Zet desnoods wat spullen op marktplaats. Ga een paar keer per week bij vrienden of familie eten, verwarming en koelkast een standje lager. Dat spaart ook allemaal geld uit.

Neem actie en wees verantwoordelijk. Dat zal jezelf ook een beter gevoel geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet gewoon positief blijven denken, goed werk zoeken en anders vragen of je een tijdje bij je vrienden/familie kan intrekken samen met je zoontje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoezo goed werk zoeken, en wat als ze al goed werk doet?
Ik kan je één tip geven, die mij de ogen geopend heeft.Lees het boek "je kunt je leven helen " van Louise Hay. Toen ik het de eerste keer las begreep ik er niets van, maar ik heb datgene dat zij suggereerde toegepast. Ondanks het feit dat ik toen ook behoorlijk in de 'shit" zat ben ik er dank zij dit boek toch uitgeraakt.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dat boek gelezen toen ik 13 was, maar toen drong nog niet alles door. (logisch op die leeftijd). Misschien moet ik hem nog maar eens lezen.
Naar de huisarts gaan en een verwijsbrief voor een hulpverlener vragen. Indien u TS-neigingen krijgt direct de huisartsenpost bellen!!!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan die mensen bellen van die brief. Vraag ze of je nog een betalingsregeling kan treffen. Probeer te regelen dat je het in zo kleine mogelijke stukjes kan betalen en overtuig ze ervan dat je écht gaat betalen, inclusief de huur van deze maand/ komende maand. Misschien kan je zo alsnog de rechtszaak voorkomen. Misschien ook niet. Nee heb je, ja kan je altijd krijgen!

Het zijn ook gewoon mensen, moet je maar denken ;)

Daarnaast: er bestaat zoiets als schuldhulp verlening. Als je gedaan hebt wat ik hierboven heb gezegd, bel je die mensen op, je zoekt alle papieren bij elkaar die je zal moeten aanleveren, (voor zover je die kunt vinden).

Dit is niet eng, het engste is dat je alles uit handen zal moeten geven. Zodra je dat gedaan hebt, dan ben je in elk geval van die angst verlost!! Ze zullen je leefgeld geven, een x aantal euro per week. Als je zuinig leeft, is het prima te doen, kinderbijslag mag je gewoon houden.

Verder ga je je aanmelden bij de voedselbank, want ik mag aannemen dat dat ook erbij inschiet.

WEL DOEN HOOR.. ik heb er zelf ook precies zo voorgestaan en ik snap precies hoe je je voelt. Echt doen, het scheelt zooooo enorm veel stress. Ik ben zelf een stuk gelukkiger en ik kan het leven weer prima aan...

Het zijn heel behulpzame mensen, die van schuldhulp, het bestaat niet voor niets!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is een heel vervelend antwoord, maar voor veel mensen werkt het wel:

Relativeren en je zegeningen tellen. Bedenk eens hoeveel mensen er rondlopen die het echt, eerlijk waar, nog een stuk beroerder hebben dan jij. Niet om jouw ellende in een hoekje te drukken, maar om het weer een beetje in perspectief te zien.

En ga er eens rustig voor zitten om op te schrijven wat er allemaal WEL deugt aan je leven.
Wat heb je allemaal WEL in je leven, waar ben je blij mee? Welke simpele kleine dingetjes maken jou gelukkig? Welke hoop en welke dromen heb je voor de toekomst? Welke mensen maken jou blij?

En ben eerlijk tegen je zoontje. Je hoeft ook helemaal niet altijd blij te doen, je bent geen circusattractie. Maar hij moet wel weten dat het niet aan hem ligt dat jij sip bent. Dus leg hem uit in woorden die hij snapt, wat er met je aan de hand is.

En zorg dat je genoeg beweging en daglicht krijgt, want van stilzitten en donkere dagen word je somber. Takel die kleine op de slee en ga een stuk lopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
stippel: waarom min3? ik geef je een plus
wel degelijk van toegevoegde waarde jouw antwoord.
Als het soms echt niet wil kan je ook nog een rustgevend middel nemen. Dan kun je je zelf net iets beter voelen.

Ook via de dokter kun je zwaardere medicijnen nemen. Deze helpen beter zegt men maar zijn ook meer verslavend gevoelig.

Zet hem op!!!