Waarom maakt de één zowat alles mee aan ellende en de ander niets tot weinig?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.8K
LeonardN
2 jaar geleden
Overigens is er wel een sluitend antwoord op.
Alles in deze is een kwestie van kans en consequentie.
Neem de bevruchting van een nieuw kind.
Als beide ouders "goed" DNA hebben is de consequentie dat het kind vaak ook goed eruit komt. Toch is er een kans dat het niet goed komt (en goed beschouwt is die kans ook weer een reeks aan consequenties). Als je die twee factoren meeneemt kan je ook weer antwoord krijgen op jouw daaraan gekoppelde vraag. Per geval is het antwoord echter verschillend, omdat je nooit weet wat nu precies wat heeft veroorzaakt. Maar als je iemand tegenkomt, zou je altijd net zo lang terug in de tijd kunnen kijken totdat je elke beweging kent die leidt tot de huidige persoon en de staat waarin deze verkeert.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Een goede vraag waar niemand een sluitend antwoord op heeft. Waarom wordt de een geboren met de meest ernstige lichamelijke afwijkingen bijvoorbeeld en is gelukkig terwijl de ander met een haast goddelijk lichaam doodongelukkig is?

Het beste antwoord

Wat heb je zelf in de hand en wat niet ?Er zijn mensen die verkeerde keuzes maken en zitten diep in de ellende , daar kun je weer van leren. Soms overkomt je iets wat zwaar en verdrietig is zonder dat je daar iets aan kan doen . Het is je lot.
De kunst is om er weer uit te komen.
Een ander die weinig of niets aan ellende mee maakt kan zich zelf beschermen door juiste keuzes te maken .
Maar het kan ook zijn dat die personen zonder dat ze er zelf invloed op hebben nog veel gaan meemaken . Dat kun je niet sturen. Je weet nooit wat er nog op hun bordje komt te liggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Het leven is hard en meedogenloos..

Toegevoegd na 28 seconden:
En geenszins fair.

Toegevoegd na 1 dag:
Vier minnen? Zonder commentaar?

We zitten hier toch niet op Geenstijl?
14 jaar geleden
Dat is het lot, denk ik. Maar er is ook een groot verschil hoe je met ellende omgaat. De één breekt zijn vinger en de hele wereld moet het weten en de ander zit diep in de ellende en niemand ziet dat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle ellende wordt uitgespreid, niet iedereen krijgt alles meteen over zich heen en iedereen krijgt zijn portie, soms de een en dan de ander, maar iedereen krijgt zijn portie hoor...

Dus het heeft met de tijd te maken, de een vandaag en dan een ander morgen en zo gaat dat maar door... Jij komt ook aan de beurt hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
In de praktijk gaat het heel anders. Alle ellende wordt niet uitgespreid. Ellende wordt zeer onevenwichtig verdeeld.
Je praat vanuit een zeer bevoorrechte positie, hier in het welvarende Westen.
Het is net waar je woont, in wat voor situatie je woont. Wat je allemaal mee maakt. Hangt ook van je financieel af. van je omgeving, van je familie in het kort hangt het van alles een beetje af waarom ene zowat alles mee aan ellende heeft en de andre bijna niet of weinig...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je levensomstandigheid kan wel een rol spelen denk ik, maar het kan natuurlijk ook een kwestie van toeval zijn of je veel of weing ellende op je pad krijgt, in wat voor milieu je ook leeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ellende betekent niet voor iedereen hetzelfde.Wat de één ellende noemt ziet iemand anders als een hindernis die moet genomen worden.Maar het klopt wel dat je met je gezondheid wat geluk moet hebben.Waarom de ene meer geluk heeft dan de andere is misschien een kwestie van genetisch materiaal, wie zal het zeggen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misschien bestaat karma. wat je in het leven brengt, krijg je terug. positief of negatief. maar het kan ingewikkelder in elkaar zitten ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Destiny..

Definieer ellende..Iedereen kijkt verschillend naar een bepaalde situatie. De één gaat met een moeilijke situatie anders om dan iemand anders met dezelfde moeilijke situatie.

Mijn mening:
We maken allemaal ellende mee, iedereen een andere situatie met een andere 'moeilijkheidsgraad'. Alleen de één krijgt de obstakels vroeg in het leven en de ander weer op een veel latere leeftijd. Niemand heeft het makkelijk, we moeten allemaal individueel het beste ervan proberen te maken...

Toegevoegd na 3 minuten:
Daarom hebben we ook familie (partner), vrienden..zij zijn onze steunpilaren, diegenen die ons een duwtje geven om over die berg heen te klauteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het klinkt misschien heel banaal, maar ik ben van mening dat sommige mensen simpelweg meer geluk hebben dan anderen.
Er zijn mensen om mij heen bij wie altijd alles tegenzit, terwijl anderen met zichtbaar weinig moeite en ellende door het leven lijken te vliegen.
Zelfs als je een relatief 'veilig' leven lijdt kan er veel ellende op je afkomen.
Een kwestie van (on)geluk, denk ik...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel veel dingen in het leven kun je zelf een beetje sturen, heel veel dingen in het leven zijn ook gewoon stom toeval, dom geluk of domme pech. Op dom geluk kun je nog een klein beetje invloed uitoefenen door positief in het leven te staan, maar domme pech is echt domme pech. Niet meer en niet minder.

There Aint No Justice.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is zoals het is !! ik ben ook geen goudzoeker wand dat vind ik toch nooit !..iets winnen doe ik ook nooit !! bij de een zit het mee bij de andert minder ! het zei zo !!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan er iets aan doen: rij geen auto, stap niet in vliegtuig, blijf altijd thuis, koop niet aan de deur, wantrouw mensen, eet weinig, drink water, rook niet, drink niet, trouw niet, neem geen kinderen en nog zo wat. Mensen die mijn raad opvolgen maken weinig ellende of geen ellende mee.