Had ik zelf ook met mijn (kleur)tattoo.
Was door degene die hem gezet heeft ook gezegd.
Zijn tip (en heeft bij mij erg geholpen en tattoo bleef ook mooi) in het begin vaseline en na ongeveer een week vochtinbrengende creme met calandula.

Hij zei er ook bij dat als je je nieuwe tattoo in het begin goed verzorgt ze langer mooi blijven.

Succes met smeren en veel plezier van je tattoo!

Toegevoegd na 39 minuten:
Aanvulling: ik moest zeker een week of 6 smeren met calendula, dus het is niet alleen goed na de eerste week
;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, scheurtjes zijn niet normaal. Mijn tattoo's zijn allemaal helemaal egaal en eventuele lichtere plekjes heb ik laten bijwerken
Tattoo's kun je het beste insmeren met bepanthen en geen vaseline of creme's met parfum.
Ik weet niet wat je scheurtjes veroorzaken maar je kan het beste even langs de tattooshop. Bijwerken is als het goed is gratis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeiemorgen,

Nee het is niet normaal als je naar een maand al zichtbare scheurtjes hebt in je tattoo... Zijn het niet de korstjes die er boven op liggen en gaan scheuren?... Een tattoo goed vet houden, dat er rek in je huid blijft is zeker aan te bevelen... Ik zelf smeer elke dag bodylotion van Zwitsal op mijn tattoos, en de kleuren blijven prachtig... Ik wens je heel veel succes met je tattoo, en anders ga je gewoon even terug naar de tattoo shop waar je hem hebt laten zetten... Groetjes !!!