is jongens besnijden goed of slecht???

bij joden en moslims is jongens besnijden een religieuze onderscheiding, maar veel amerikanan zijn ook besneden heb ik begrepen,is het wetenschapelijk bewezen dat besnijdenis voordelen heeft op hygienisch gebied of anders ??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.1K

Het beste antwoord

In Amerika waar ik vaak ben geweest is besnijden inderdaad ook standaard. Vanwege hygiënische redenen, maar als je je penis gewoon normaal wast en soepel houdt zitten er meer voordelen aan een onbesneden penis. De extra voorhuid heeft ook een beschermende functie en zit er niet voor niets. Een onbesneden penis geeft ook seksueel een extra stimulans aan de vrouw bij penetratie vanwege de voorhuid. Of besnijden goed of slecht is laat ik liever in het midden omdat er ook voordelen aanzitten, ik vind het wel onnatuurlijk en zie het net als het afknippen van de staart en oren van een hond bij de geboorte, of dacht je nog steeds dat honden met een stompje ipv een staart zo geboren worden ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Ik ben joods , maar heb er nooit van gehoord ?

En snij liever me vinger ervan dan dat :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij onbesneden jongens en mannen vindt onder de voorhuid ophoping van smegma plaats. Ook blijft na het plassen vaak wat urine onder de voorhuid achter. Samen kan dit leiden tot een onaangename geur, jeuk, roodheid, irritaties en ontstekingen. Om dit te voorkomen, is een goede hygiëne belangrijk.

Het is niet noodzakelijk om te besnijden. Echter, het is voor het schoonhouden en ontstekingen tegen te gaan wel handig. Maar goed. Gewoon dagelijks wassen werkt ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is niet slecht en is niet goed...

Het is gehoorzaamheid, een soort van religieuze gehoorzaamheid... Dat geloof legt het je op en jij laat het doen...

Het heeft in werkelijkheid geen enkel voordeel... Eerder nadelen... Het lichaam maakt dat niet voor niets, dus het zal zijn reden wel hebben, maar anderen denken er anders over, vooral zij die het geloof in pacht hebben...

Toegevoegd na 1 minuut:
Tenzij er een medische grondslag ligt als de voorhuid te nauw is, dan moet het er wel af... Maar anders zie ik geen enkele reden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vanwaar die minnetjes ? +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
(+1 om te compenseren) Als de voorhuis te nauw is, dan is het helemaal geen noodzaak om te laten besnijden. Een paar keer oefenen met zachte hand, liefst door vriendje of vriendinnetje en wat babyolie en dan loopt het heel snel als een trein. Is ook nog best opwindend voor beide partijen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
(het lichaam maakt dat niet voor niets ) daar krijg je ninnetjes voor xinix, je haar en je nagels blijven ook groeien , of knip je die ook niet!!
Het schijnt inderdaad hygiënischer te zijn. Doordat de voorhuid weg is, is er minder kans op het achterblijven van bacteriën rond de eikel.
Persoonlijk denk ik dat, indien de voorhuid over de eikel kan, iedere jongen kan leren zijn geslacht schoon te houden en is een besnijdenis niet nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja voorhuidhygiene.!!

Toegevoegd na 5 minuten:
En verminderdt kans op AIDS.!
http://zondares.blogspot.com/2009/09/ideale-pik.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je iedere dag douched zie ik het probleem niet. Maf geloof ook!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En dat lijkt je een betrouwbare bron? Ik heb een tijdje terug wel een onderzoek gelezen waarin verband werd gelegd met besnijdenis en de kans op HIV-besmetting. Dat onderzoek had plaatsgevonden in een Afrikaans ontwikkelingsland met een hoog percentage HIV-besmetting en zeer gebrekkige hygienische omstandigheden. Die resultaten zijn uiteraard totaal niet van toepassing op de westerse maatschappij, waar een zeer lage HIV-besmettingsgraad is en waar mensen gewoon dagelijks kunnen douchen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jij ja zegt, dan twijfel ik toch een beetje aan jouw vermogen om logisch te denken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een bullshit
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@deboender, inderdaad, dat dacht ik dus ook toen ik het las.
Het is hygienischer omdat het makkelijker schoon te houden is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind besnijdenis zonder medische noodzaak ook bij jongens nogal barbaars. Misschien was het een begrijpelijk gebruik in een tijd en plaats dat er geen schoon water voorhanden was en hygiène een probleem was, maar in de moderne maatschappij hebben we daar een veel betere oplossing voor bedacht: gewoon wassen!

Zeg nou zelf, als je voor hetzelfde probleem twee oplossingen hebt, namelijk verminking of simpelweg de boel schoonhouden, dan kies je toch niet voor verminking?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja juist suzy! Nog even willen ze je nagels overal weghalen omdat het dan schoon blijft . :@
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Besnijdenis bij jongens is een verminking.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat vind ik wel. Bij meisjes is het nog veel ingrijpender, maar dat betekent niet dat het bij jongens geen verminking is. Die voorhuid zit er niet voor niets, die heeft een functie.
Bij groeperingen waar de man besneden is komt aanzienlijk minder baarmoederhalskanker voor bij de vrouwen!

Als vrouw ben je dus, wat dat betreft dan, beter uit met een besneden man. Bij een onbesneden man ben je er afhankelijk van of de man "de boel" goed schoonhoudt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor infecties of een te nauwe voorhuid een ideale oplossing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker niet noodzakelijk wanneer er geen abnormaal nauwe voorhuid is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik lees in de reakties nergens een wetenschappelijk gestoeld argument. Volgens mij is dit er ook niet. Besnijdenis is denk ik sterk maatschappelijk, religieus en cultureel gegroeid in bepaalde culturen.
Persoonlijk vind ik het niet goed om in een gezond lichaam te snijden, ik vind het verminken. Laat iemand het zelf beslissen of hij het wil, net als piercings en oorbellen. Dus niet bij pasgeboren jongens, maar bij mannen vanaf 18 jaar ofzo.