Is iemand bekend met de Nova Sure methode bij hevige menstruaties?

Heeft iemand positieve of negatieve ervaringen met deze methode, of misschien anderen erover gehoord? Ik ken nl niemand die deze behandeling heeft ondergaan, en moet binnenkort behandeld worden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Een mogelijkheid is verwijdering van het baarmoederslijmvlies met NovaSure, een eenmalige procedure zonder hormonen en zonder baarmoederverwijdering. Met NovaSure voorkomt u hevig menstrueel bloedverlies, zodat u een normaal leven kunt leiden.

Ik heb 2,5 jaar geleden novasure laten toepassen, een fluitje van een cent en ben ook ruim 2 jaar lang niet meer ongesteld geweest. Helaas ben ik wel het laatste half jaar weer gaan vloeien, nu moet alsnog mijn baarmoeder eruit, maar ik vind dat prima. Iedereen die erg veel last heeft van zijn menstruatie nova sure is echt de oplossing. 2 Dagen een wat week gevoel maar dat is het ook. Twee collega's van mij hebben het nu ook laten doen en ik heb nog nooit negatieve reactie's gehoord. Let wel als je nog kinderen wilt is Novasure niet echt aan te raden.

succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank voor je positieve antwoord.
Heb nu in ieder geval een paar ervaringen van anderen gehoord, die me meer vertrouwen geven.

Andere antwoorden (1)

Het hangt er van af wat de reden is van je hevige menstruaties. Als dit altijd het geval is geweest dan past het gewoon bij je en dan kun je denken aan het laten plaatsen van een spiraal, gebruik van de pil of andere middelen.
Zijn de menstruaties recent erger geworden dan is het sowieso verstandig naar de huisarts te gaan omdat hier verschillende redenen voor kunnen zijn. Je kunt dan denken aan bijvoorbeeld vleesbomen of de overgang.

De novasure is nogal een paardenmiddel (het kapotbranden van baarmoederslijmvlies) waarvan de gevolgen op lange termijn niet goed bekend zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Denk jij dan dat vraagstelster dit zomaar laat doen, zonder dat ze bij een arts is geweest?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als aanvulling: ben inderdaad al enige tijd bij de gynaecoloog onder behandeling. Heb een jaar lang het spiraal gehad, maar dit beviel mij niet. Mn leven lang wel altijd zware menstruaties gehad, jaren cyklokapron geslikt maar het wordt nog erger dus er moet een oplossing komen.