wie leest altijd bijsluiter van medicijnen?

Als ik medicijnen van de huisarts krijg voorgeschreven zit er altijd een bijsluiter in waarop staat wat je er allemaal nog van krijgen en zo. Ik lees ze nooit en gooi ze direct weg. Zijn er meerdere mensen die dat doen of lezen jullie altijd de bijsluiter?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik lees de bijsluiter ook .

Ik lees hem wel, want dan voel ik me een verstandig en volwassen mens. Maar vervolgens beeld ik me wel alle bijwerkingen in die ik heb onthouden... Daar gaat mijn zelfbeeld.

Ik lees ze niet. Als ik ze in het verleden wel eens last werd ik van te voren al zieker van alle bijwerkingen die je zou kunnen krijgen. Dus ik neem gewoon aan dat de huisarts iets goeds voorschrijft en de apotheek het medicijn checkt of het met andere medicatie kan. Mijn dochter daarintegen (15 jr.) leest de bijsluiters wel aandachtig door. Je zou kunnen zeggen dat zij verstandiger is als ik.

Ik lees altijd de bijsluiter, gebruik meerdere mdicijnen en heb al eens gehad dat deze elkaar tegenwerken. En altijd kijken hoe je ze in moet nemen!

Ik lees het alleen als het een nieuw medicijn is of als in de bijsluiter staat dat het een vernieuwde versie is.

ikke Ik ken mezelf langer dan vandaag... het gebeurd me al vaak genoeg dat ik de shampoo en de zeep omwissel onder de douche, moet er niet aan denken wat voor interessante gevolgen de medicijnkast kan hebben.

ik lees ook altijd eerst de bijsluiter vooraleer ik iets inneem. dan weet ik ook al aan wat ik me eventueel als bijwerking kan verwachten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100