als je ongesteld bent is het dan verstandig een witte onderbroek aan te trekken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.7K

Het beste antwoord

Ik heb ooit zwarte onderbroeken gekocht voor als ik naar de fysiotherapeut moest terwijl ik ongesteld was. Wanneer je - om wat voor reden dan ook - ergens in je onderbroek moet staan tijdens je menstruatie (omkleden voor het sporten, medische dingen, wat dan ook) dan kan het prettig zijn om te weten dat het weinig opvalt dat je een tampon of maandverband draagt. Ook bij eventueel doorlekken kun je het minder goed zien bij een zwarte onderbroek. Of dit een voor- of een nadeel is, hangt af van de situatie. Het kan handig zijn om het direct op te merken als je doorlekt, dan is een witte onderbroek wel zo handig. In een andere situatie wil je misschien juist dat het in elk geval niet opvalt.

Eigenlijk maakt het weinig uit: zorg dat je onderbroeken draagt die je maandverband goed op hun plek houden, als je maandverband gebruikt tenminste. Wissel regelmatig je tampons en/of maandverband. Als je regelmatig (bijna) doorlekt, gebruik je misschien niet het goede materiaal, of moet je wat vaker verschonen. Want met het juiste materiaal zou doorlekken echt zeldzaam moeten zijn. Draag dus gewoon iets waar je je prettig bij voelt. Als je zwaar vloeit of snel doorlekt, zou ik aanraden om in elk geval een stevige, goed passende elastische onderbroek te dragen, zodat je maandverband minder kan schuiven. Sommige vrouwen dragen zelfs twee onderbroeken over elkaar heen. De kleur maakt weinig uit, tenzij je zelf een voorkeur hebt of je bijvoorbeeld wilt dat het minder opvalt dat je maandverband draagt, dan kun je beter een donkere kleur nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank u wel !

Andere antwoorden (7)

Als jij het niet erg vindt dat je ondergoed niet smetteloos wit meer blijft maakt dat niet uit. Alleen een witte lange broek is af te raden, vanwege de zichtbaarheid bij eventueel doorlekken.
Amadea
12 jaar geleden
Dat maakt helemaal niet uit.
Waar het om gaat, is of je jezelf goed beschermd, zodat je niet lekt.
En lek je toch....dan maakt de kleur onderbroek niet uit: Met een witte onderbroek lek je niet meer of minder door dan met een bruine of een zwarte.
Het is hooguit vervelender om het bloed weer goed uit je witte onderbroek te wassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke kleur onderbroek gebruik jijzelf als je ongesteld bent?
Amadea
12 jaar geleden
Skusme zal daar niet mee bekend zijn. Maar zijn vrouw wel, en misschien ook al een dochter?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha. Geen vrouw en geen dochter.
Maar wel een moeder, een paar zussen en een hele goede vriendin.
Als je zorgt voor een goede bescherming en deze op tijd verschoont, maakt het niet uit welke kleur ondergoed je draagt.
jc54
12 jaar geleden
Zeker, zonder onderbroek over straat is toch een beetje vreemd.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ow! Nu zie ik wat je bedoelt! Mijn advies: neem juist witte, want dan kan je veel beter zien (in vergelijking met zwarte) dat ze goed schoon gewassen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahahahaha :D
Witte niet per se , maar vooral oude onderbroeken.( dus het maakt niet uit welke kleur onderbroek.) Je hebt dan nog altijd de kans dat je doorlekt. Bij oude onderbroeken is het niet zo erg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een witte onderbroek kan je meestal op 95 graden wassen en dat kun je met gekleurde onderbroeken niet. Hooguit op 60 graden. Verder maakt het niet uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Dat is een goeie reden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je moet bloedvlekken toch op lage temperatuur wassen, daarna kun je het wel heet wassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nooit een bloedvlek met warm water behandelen. Altijd eerst laten weken in koud water (evt. met een beetje zout erin) en uitspoelen voordat ze de wasmachine ingaan.
Dat hangt ervan af. Als je een tampon plus maandverband gebruikt en niet zwaar ongesteld bent, gaat het waarschijnlijk altijd goed. Ikzelf kan niet tegen tampons en soms zit het maandverband wat scheef en krijg ik dus een vlek in mijn onderbroek (ik lek NIET door, het komt niet door mijn lange broek of rok heen). Met wassen gaat het meeste er wel uit, maar toch blijft er toch vaak een vlek achter. Dat vind ik zonde. Dus doe ik meestal een zwarte onderbroek aan, dan zie ik die vlek niet.
Tenzij ik een lichte broek aanheb natuurlijk.