Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb hartstikke last van mijn hoofd. Als ik opsta krijg ik bonkende hoofdpijn en word duizelig. Wat is dit en wat kan ik hier aan doen?

Elke keer als ik op sta krijg ik bonkende hoofdpijn en word snel duizelig. Op een moment krijg ik het heel benauwd.

Ik heb het al 2 dagen. Maar van maandag t/m donderdag heb ik de avondvierdaagse gelopen. Kan dat de oorzaak zijn? Door oververmoeidheid?

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
11.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je opstaat ben je vaak eerst even duizelig

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Ik zou eens bij de huisarts langs gaan. Klinkt als migraine. Ik heb namelijk het zelfde. Ik vind dat je sowieso bij de huisarts langs moet gaan bij zulke klachten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan oververmoeidheid zijn. 9 van de 10 keer komt hoofdpijn door vocht tekort. Je zou hoofdpijn kunnen krijgen uit je nek door een verkeerde lighouding. Heb je het na het opstaan ook nog steeds zo erg. Heb je dan extreem dorst en wat doe je om het te verzachten en helpt het? Sowieso zou ik als het nog een dag of 2 niet verandert even contact opnemen met de huisarts.

Andere mogelijkheden van met hoofdpijn wakker worden:

knarsetanden ( stress en spanningen) of ipad/ laptop/ iphone, smartphones opladers in de buurt van je hoofd...

Hoop dat het helpt. Sterkte
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zit te denken aan hyperventilatie, dus ga sowieso even naar je huisarts, er is veel mogelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heb je een lage bloeddruk? dit kan evt een reden zijn, maar ga naar je huisarts, die kan je meer vertellen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet dat migraines bij iedereen anders is. Maar dit klinkt mij niet als migraine. @ Babbink
De oververmoeidheid kan inderdaad een rol spelen.
En zoals werd gesteld kan het ook aan je bloeddruk liggen.
Of eventueel aan je hormonen.
Even langs de dokter gaan als het binnen een paar dagen nog niet over is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding