Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg je kauwgom uit je haar?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
14.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is jezelf kaalscheren een optie? ;)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bevriezen en dan losbreken. Je hebt van die spuitbussen die kauwgom in een keer bevriezen, maar ik vermoed dat je die niet in huis hebt. Een schaar kan ook uitkomst bieden. Een andere manier zie ik niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
bevriezen gaat toch nooit goed met haar????? plus je haar brekkt er van af

Andere antwoorden (19)

op elk ander materiaal zou ik zeggen; invriezen...maar met haar is dat wat moeilijk. Ik zou mijn haar lang weken en onder water voorzichtig van elkaar los maken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas vaak alleen met een schaar. Je haren in de vriezer stoppen wil ook wel eens helpen, maar dat is wat lastig. Omdat kauwgom verbrokkeld als je het laat bevriezen kan je het er namelijk heel makkelijk uit krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bah! Ik wil niet weten hoe het er in gekomen is!

Voor kleding gebruik ik altijd wasbenzine, maar om dat in je haar te doen.
Ook bevriezen werkt voor kleding goed, maar ook dat is lastig om met je haar te doen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je kauwgom uit je haar wilt verwijderen, doe je dit heel makkelijk door de kauwgom met pindakaas in te smeren, dit wordt daardoor zacht, en is er zo uit te kammen. Babyolie werkt ook trouwens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pindakaas werkt omdat het voor 90% uit olie bestaat. Ik zou zelf een stuk liever gewoon olie gebruiken dan olie met pinda's...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Pindakaas werkt inderdaad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pindakaas en mayo is sowieso goed voor je haar hoor..maar dat terzijde...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas, pindakaas.
Bevriezen en met hamer kapotslaan...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met pindakaas.

Toegevoegd op 13-05-2009 16:59:29
Of sla-olie of olijfolie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
terpetine is het mij mee gelukt, een klasgenootje van mij had het expres erin gewreven.
haar voor haar kan je het ook doen, en als het ergens achterop verstop zou zitten gewoon met een schaar.

x
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
met iets van vet of boter inwrijven... daar krijg je de kauwgum mee los, daarna is het wel weer lastig om de vettigheid weg te krijgen, maar niet ondoenlijk

de tip van bevriezen heb ik wel eens geprobeerd door een zakje met ijsklontjes om het haar te doen.. de kauwgum werd hard zodat ik hem goed kon breken, maar helaas braken de haren ook af...het zelfde resultaat als de boel er gewoon uitknippen.... en veel meer werk en grotere teleurstelling.. :-(
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb 't niet geprobeerd, maar als ik chocolade tegelijk met kauwgum eet, lost de kauwgum op (zeer merkwaardig). Dus misschien kan je 't 'uitwassen' met chocopasta of gesmolten chocolade?

Toegevoegd op 14-05-2009 17:29:41
Of misschien kan je 't er iemand uit laten eten/kauwen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een dik vloeipapier nemen, onder de kauwgom leggen en dan heel even met een strijkijzer er over. Dit deed ik vroeger met kaarsvet en het hielp. voorzichtigheid geboden altijd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kaarsenvet is wat anders dan kauwgom...
De laatste keer dat mij dat om een nog onverklaarbare manier gebeurde had de kapper uiteindelijk twee opties...

Optie 1) kort...
optie 2) nog korter...

Daar ging dus 70 cm, waar ik 10 jaar mee bezig was geweest...

Moet wel zeggen dat het me achteraf prima bevalt dat korte. Lekker makkelijk met douche en je word 's ochtends niet wakker met een hap haar in je mond...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afknippen!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
nee joh!!!!!
ik heb gehoord pindakaas maar het lijkt me niet fijn om met pindakaas en kauwgum in je hyaar te lopen als het niet werkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb gehoord dat het met pindakaas werkt, maarja ik weet dat niet zeker want ik heb nog nooit kauwgom in m'n haar gehad..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schaar werkt in ieder geval 100% zeker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door er pindakaas in te smeren
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De enigste methode (volgens mij) is terpentine of wasbenzine. Niet kammen maar een bak met terpentine of wasbenzine klaarzetten en het haar laten weken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Enige :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt :D http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/262/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eeeuh toch niet: enigste is uitstekend ABN: hij was de enigste thuis
Ik doe het meestal gewoon met haarshampoo (ik zelf gebruik andrelon oil&care shampoo, maar andere werken denk ik ook wel). Gewoon in je pluk haar doen en dan kan je het er zo uit halen.
(Lees meer...)
Plaatje bij antwoord
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding