ik wil heel graag grimeur worden, maar mijn moeder wil dat ik tandartsassistente word ofzo, wat moet ik doen?

voor grimeur moet ik 4 jaar naar school, en ze denkt dat ik het niet volhou, maar ik wil het supergraag!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
leuke keuze!

Het beste antwoord

het is jou toekomst, als jij zo graag dit wilt moet je het zeker gaan doen..
vaak is het zo dat als een van je ouders je wil dwingen naar een andere opleiding juist deze niet word afgemaakt omdat daar je hart niet ligt..
leg je moeder uit, dat je er voor de volle 100% voor gaat, bewijs haar dat ze ongelijk had..
met alle respect voor je moeder, maar je moet echt zelf een keuze maken, ze kan je adviseren, maar niet dwingen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor uw advies, ik heb er veel aan gehad

Andere antwoorden (8)

Een keer goed met je moeder praten. Je opleiding is een beslissing die je maakt, deze beslissing heeft effect op je hele leven.
Ik weet niet hoe jij het vind om je hele leven tandartsassistent te zijn? Maar als het je niks lijkt zal ik het zeker niet gaan doen!
Helaas zijn zowel tandartsassistent als grimeur hele specialistische beroepen en niet echt breed inzetbaar op de arbeidsmarkt.
Met andere woorden met deze opleidingen kun je maar 1 a 2 verschillende functies aannemen als je straks een baan gaat zoeken. Als je een opleiding techniek volgt zijn dat er honderen (ter vergelijking).

Dus als je straks tandartsassistent bent omdat je moeder dat wilt, maar er over 10 jaar achter komt dat dit niet is wat JIJ wilt. Dan is het niet makkelijk om een andere baan te vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook voor tandartsassistente moet je naar school en dan loop je (volgens je moeder) ook het risico dat je het niet volhoudt. En iets dat je leuk vindt, houd je langer vol dan iets dat je niet leuk vindt. Dus probeer je moeder op deze manier ervan te overtuigen. Misschien is schoonheidsspecialiste een mooi compromis?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vertel je moeder dat je graag grimeur wil worden en geen tandartsassistente, omdat je als tandartsassistente niet gelukkig denkt te worden. Iedere moeder ziet haar kind graag gelukkig, dus dan wordt de kans dat zij hierin meegaat wel wat groter, denk er trouwens wel aan wat je kansen op de arbeidsmarkt zijn als grimeur, ik denk dat het wijzer is om het te combineren met schoonheidsspecialiste en visagist, dan heb je een compleet plaatje waar je wat mee kan, maar ja... ik ben ook een moeder, succes in de toekomst en volg je hart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Antwoord is heel simpel:

Doen wat je zelf wil!

Jouw moeder ziet je volgens mij liever een vervolgopleiding doen tot tandarts. En dan een dure auto en een groot huis hebben. Terwijl je liever totaal wat anders had willen doen.

Vergeet niet, dat je je beroep waarschijnlijk 40 jaar lang moet uitoefenen (hoeft natuurlijk niet, maar waarom niet gelijk beginnen met iets wat je leuk vindt).
12 jaar geleden
Wat leuk dat je al zo goed weet wat je later wilt worden.
Als moeder zou ik het toejuichen als mijn dochter zolang naar school wil gaan om later te kunnen worden wat ze graag wil. Als jij het niveau hebt om die opleiding tot grimeur te kunnen doen, dan zou ik geen reden kunnen bedenken waarom je dat niet zou moeten doen.
Eén ding is zeker. Als jij een opleiding gaat doen die je eigenlijk niet wil, maar doet omdat je moeder dat beter vindt, dan is de kans van slagen veel kleiner. Dat is denk ik wel een goed argument om tegen je moeder te vertellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tandartsassistente worden natuurlijk! Je moeder heeft je het leven gegeven, je opgevoed, cadeaus gegeven, alles geleerd wat je kan en
dat al zo lang je leeft. Dan kun jij toch wel de opleiding volgen welke je moeder graag ziet?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus omdat haar moeder haar dat graag ziet worden, moet ze maar (tegen haar wil) tandartsassistente worden?
Wat is dat nu voor beredenering?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een achterlijke beredenering.
Dat noemen ze advocaat van de duivel.
Daarnaast, dit is geen kennisvraag maar een meningsvraag.
Natuurlijk zegt iedereen dat vraagsteller moet doen wat ie zelf wil.
Als ze allemaal dezelfde antwoorden krijgt doet ze wat wij willen en deze vraagsteller moet duidelijk keren een eigen mening te vormen. Misschien denkt ze over mijn antwoord na, dan is mijn doel bereikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je bereikt je doel echt niet als je zegt....Tandartsassistente worden natuurlijk! Je moeder heeft je het leven gegeven, je opgevoed, cadeaus gegeven, alles geleerd wat je kan en
dat al zo lang je leeft. Dan kun jij toch wel de opleiding volgen welke je moeder graag ziet? Dat zou mooi worden omdat wij kinderen namen hun omdat ik pijn heb gehad en tijd heb vrijgemaakt..notabene waar ik zelf voor heb gekozen...hun maar moeten doen wat ik wil...sorry @martine74...kinderen worden nooit je eigendom, ze hebben net als jij recht op een eigen leven...en ook op de keuze voor een opleiding welke ZIJ in de toekomst nodig heeft n waar ZIJ gelukkig in is...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed zo Marion, dan denken wij hetzelfde over kinderen krijgen en keuzes maken. Jammer dat je mijn antwoord niet helemaal begrijpt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik begrijp je antwoord heel goed, maar ik sta niet achter je beredenering dat ze dan maar een opleiding uit dank...omdat haar moeder veel voor haar heeft gedaan...
we zijn toch op aarde gezet om als mens je doel te bereiken in het leven toch niet om van eeuwigheid tot amen je moeder te bedanken voor het leven..kom op ..!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je begrijpt mijn antwoord dus niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk niemand dan niet...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha, omdat jíj het niet begrijpt, begrijp niemand het?
Nu begrijp ík waarom jij het niet begrijpt...
:-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Marion en El0, Sarcasme... ;-)
Volgens mij bedoelt Martine juist precies het tegenovergestelde en wilt laten zien dat worden wat je moeder wil dat je gaat worden volkomen belachelijk is.
Martine: +!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
JAAAH!!! Alleen de vraag doet je al steigeren....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh..... jeeeeeeeee!!!!!!!!!!!! gohhhhhhhhhhh dat ik dat niet door had zeg...ja zo kan het natuurlijk ook...maar zo las ik je antwoord niet....
hahahahaha
scherp ben jij zeg!!
Als je iets gaat doen wat je niet wilt doen is de kans nog groter dat je 't niet volhoudt. Misschien is je moeder bang voor je toekomst (zekerheid). Lijkt me goed om met haar te praten en dat voor jullie beiden duidelijk te krijgen.

Beste tip die ik je kan geven ... Volg je hart! Mocht het niet lukken dan kijk je in ieder geval niet over 10 jaar in de spiegel en denk je "Had ik maar ..."

Heb zelf in mijn leven een aantal beslissingen moeten/willen nemen en de beste zijn altijd die geweest die met mijn hart heb genomen (zonder zweverig te worden!)

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Simpel. Doe wat JIJ wil. Want, voor wie leef je eigenlijk? Voor jezelf of voor je moeder?