Mijn zoon van 15 heeft stiekem voor 600 euro naar betaalde diensten gesmst wat moet ik doen?

Dit is gebeurd op mijn mobiele telefoon nu heb ik ergens gehoord dat een ouder dit niet hoeft te betalen omdat hij minderjarig is maar het is met mijn mobiel gebeurd.
Heeft het zin om stappen te ondernemen en hoe?
(uiteraard heeft hij hier straf voor gekregen dat terzijde)

Weet jij het antwoord?

/2500

Je kan het proberen maar omdat het op jouw mobiel is gebeurd geef ik je weinig kans. eigenlijk geen kans helaas

Helaas, dat gaat in dit geval niet op. Als het abonnement (de overeenkomst) gedaan is door je zoon dan kan in veel gevallen de overeenkomst vernietigd worden. Maar in dit geval bestaat er alleen een overeenkomst tussen jou en de provider. Wat er zich afspeelt tussen jou en je kind is geen zaak voor de provider en staat los van die overeenkomst. De kosten zijn dus -helaas- voor jou. (en voor zoon als je het mij vraagt...) Meer details over hoe het precies zit vind je bij de bron.

Bronnen:
http://www.leerwiki.nl/Kind_met_telefoonsc...

Proberen of je er onderuit kan komen, maar ik vrees van niet. En ik denk dat een gepaste straf voor je zoon is dat hij een baantje zal moeten zoeken en de kosten terug moet betalen. Zo zal hij er het meeste van leren

de ouders zijn op die leeftijd in ELKE situatie financieel verantwoordelijk. die 600euro moet je toch betalen, want er is eenmaal gebruik gemaakt van de diensten.

Bier is niks meer aan te doen je bent verantwoordelijk voor dit soort dingen tot je kind 21 is of hij/zij moet met 18 jaar onder curatele gesteld zijn. Maar omdat het met jouw eigen mobiel is gebeurd zul je er ook dan niet onderuit komen. Jeetje €600,- is heel veel geld mijn zoon heeft het voor de helft minder gedaan ik heb alle 0900 nummer laten blokkeren maar daar heb jij nu niks aan. Het enige wat je kunt doen is een gespreide betalingsregeling treffen bij je provider.

Het probleem zit hem in het contract. De telefoon staat op jou naam, voor de provider ben jij diegene die de diensten heeft gebruikt. Was anders geweest als het contract op naam van uw zoon had gestaan, dan had de provider eerder moeten ingrijpen.

je moet hem in ieder geval 75% van het bedrag uit zijn inkomsten uit een bijbaantje laten betalen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100