Mijn zoon van 15 heeft stiekem voor 600 euro naar betaalde diensten gesmst wat moet ik doen?

Dit is gebeurd op mijn mobiele telefoon nu heb ik ergens gehoord dat een ouder dit niet hoeft te betalen omdat hij minderjarig is maar het is met mijn mobiel gebeurd.
Heeft het zin om stappen te ondernemen en hoe?
(uiteraard heeft hij hier straf voor gekregen dat terzijde)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo voor 600 euro kun je heel veel auto's spotten!

Antwoorden (7)

Je kan het proberen maar omdat het op jouw mobiel is gebeurd geef ik je weinig kans.
eigenlijk geen kans helaas
12 jaar geleden
Helaas, dat gaat in dit geval niet op.
Als het abonnement (de overeenkomst) gedaan is door je zoon dan kan in veel gevallen de overeenkomst vernietigd worden.
Maar in dit geval bestaat er alleen een overeenkomst tussen jou en de provider. Wat er zich afspeelt tussen jou en je kind is geen zaak voor de provider en staat los van die overeenkomst.
De kosten zijn dus -helaas- voor jou. (en voor zoon als je het mij vraagt...)

Meer details over hoe het precies zit vind je bij de bron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Proberen of je er onderuit kan komen, maar ik vrees van niet.
En ik denk dat een gepaste straf voor je zoon is dat hij een baantje zal moeten zoeken en de kosten terug moet betalen. Zo zal hij er het meeste van leren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de ouders zijn op die leeftijd in ELKE situatie financieel verantwoordelijk. die 600euro moet je toch betalen, want er is eenmaal gebruik gemaakt van de diensten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bier is niks meer aan te doen je bent verantwoordelijk voor dit soort dingen tot je kind 21 is of hij/zij moet met 18 jaar onder curatele gesteld zijn. Maar omdat het met jouw eigen mobiel is gebeurd zul je er ook dan niet onderuit komen.
Jeetje €600,- is heel veel geld mijn zoon heeft het voor de helft minder gedaan ik heb alle 0900 nummer laten blokkeren maar daar heb jij nu niks aan. Het enige wat je kunt doen is een gespreide betalingsregeling treffen bij je provider.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verdorie schrijf fout van af mijn mobiel bier = hier sorry
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bier Hier, ja lekker, ik lust er wel een hahahaha
Wel een grappige schrijffout.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook dit antwoord klopt niet. Ook ju kind mag geen koop plegen zonder jou uitdrukkelijke toestemming.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste theodbn,als jouw kind ooit een dergelijke uitschuiver maakt op jouw telefoon wens ik je heel veel succes met de afhandeling.
Het zal niet mee vallen te bewijzen dat je het niet zelf bent geweest die van deze diensten gebruik heeft gemaakt.Bovendien weet ik uit ervaring dat je financieel verantwoordelijk bent voor je kind tot die 21 is.
Misschien moet je een goed je bronnen checken voor je mij een - geeft.
Het probleem zit hem in het contract.

De telefoon staat op jou naam, voor de provider ben jij diegene die de diensten heeft gebruikt.

Was anders geweest als het contract op naam van uw zoon had gestaan, dan had de provider eerder moeten ingrijpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ van mij hoor maar jij hebt geen gelijk,een kind van 15 kan nog niet zelfstandig een contract af sluiten,daar ben je als ouder ook verantwoordelijk voor.
Dus je draait als ouder hoe dan ook voor de kosten op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat een kind van 15 dat niet kan is een ander hoofdstuk. Een provider weigert kinderen van 15 zonder toestemming van de ouders omdat ze dan een contract afsluiten met een handelsonbekwaam persoon en ze geen vorderingen in kunnen stellen als er schulden ontstaan. Het klopt dus exact met mij betoog.
je moet hem in ieder geval 75% van het bedrag uit zijn inkomsten uit een bijbaantje laten betalen