Hoe kom je (emotioneel gezien) van schijnzwangerschap af? (zie uitleg)?

Er is hier al een vraag over gesteld, maar over de antwoorden was ik niet tevreden, hier kan ik niets mee. Ik wil weten hoe je hier dus van af komt, zonder per se een dokter te moeten zien.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Door goed na te gaan wat voor soort gevoelens je hierbij hebt. Je schrijft dat je niet verdrietig bent en niet treurt, maar welke gevoelens heb je dan wel? Neem deze eens onder de loep en ga daar dan wat mee doen. Verder weet ik ook niet of het te maken heeft met een (onverwerkte) niet goed afgelopen zwangerschap, zoals een abortus of miskraam. Of met een kinderwens, of juist met angst om zwanger te raken. Ik denk dat als je dit goed voor jezelf op een rijtje zet en daar dan wat mee doet, je een heel stuk komt. Een kinderwens die op dit moment niet in vervulling kan gaan, kun je relativeren, uiteindelijk. Negatieve ervaringen rondom een zwangerschap kun je verwerken, etc....... Met boosheid ga je weer heel anders om dan met angst of met verdriet. Maar je moet eerst duidelijk hebben waar het vandaan komt en wat je er echt bij voelt om het aan te kunnen pakken. Succes ermee.

als je een hele sterke wens hebt is het gewoon heel moeilijk om dat van je af te zetten. dat beheerst ws in zekere zin je leven. misschien helpt het om dit min of meer gewoon te accepteren. accepteer dat je nu eenmaal heel graag iets wil waar de tijd nu nog niet rijp voor is en sta jezelf toe daar af en toe verdrietig/teleurgesteld/jaloers? enz. over te zijn. dat is één. ten tweede is het misschien een optie om de kans dat je zwanger zou kunnen worden tot zo goed als nul te reduceren. dan hoef je je ook niet elke maand in te beelden dat je weleens zwanger zou kunnen zijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100