Hoe kom je (emotioneel gezien) van schijnzwangerschap af? (zie uitleg)?

Er is hier al een vraag over gesteld, maar over de antwoorden was ik niet tevreden, hier kan ik niets mee. Ik wil weten hoe je hier dus van af komt, zonder per se een dokter te moeten zien.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
..Ik begrijp het niet zo. Ik heb geen verdriet en ik treur niet..

Het beste antwoord

Door goed na te gaan wat voor soort gevoelens je hierbij hebt. Je schrijft dat je niet verdrietig bent en niet treurt, maar welke gevoelens heb je dan wel?
Neem deze eens onder de loep en ga daar dan wat mee doen.
Verder weet ik ook niet of het te maken heeft met een (onverwerkte) niet goed afgelopen zwangerschap, zoals een abortus of miskraam.
Of met een kinderwens, of juist met angst om zwanger te raken.
Ik denk dat als je dit goed voor jezelf op een rijtje zet en daar dan wat mee doet, je een heel stuk komt.
Een kinderwens die op dit moment niet in vervulling kan gaan, kun je relativeren, uiteindelijk.
Negatieve ervaringen rondom een zwangerschap kun je verwerken, etc....... Met boosheid ga je weer heel anders om dan met angst of met verdriet.
Maar je moet eerst duidelijk hebben waar het vandaan komt en wat je er echt bij voelt om het aan te kunnen pakken.
Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het probleem is dus dat ik een grote kinderwens heb. Dit heb ik al 2 jaar (toen was ik dus 16, redelijk vroeg al!) Alleen is de emotioneel sterker dan verstandelijk. Ik wéét dat het nu niet kan ivm geld, en omdat wij eerst een rondreis willen maken ed. Ik hoop dus niet dat ik echt zwanger raak, en we zijn er niet mee bezig. Maar op het moment dat ik het denk (en dat is redelijk vaak) krijg ik toch wel een beetje een hopend gevoel, ook al wíl ik het door de redenen nog niet.
Maar tóch gebeurd het best vaak, dat ik ''denk'' zwanger te zijn door de symptomen. Ik weet niet wat ik er nog meer aan kan doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach, meiske, zoals ik je nu hoor, is dit allemaal heel erg herkenbaar...
En eigenlijk heb ik maar één antwoord: het hoort bij het vrouw-zijn. (in veel gevallen dan, er zijn natuurlijk ook een boel vrouwen die op-en-top vrouw zijn zonder kinderwens) Ik had dit op jouw leeftijd ook, terwijl het me allerminst goed uit zou zijn gekomen om zwanger te raken.
Weet je, dit is gewoon een teken dat je gezond bent, dat je hormonen goed hun werk doen, dat je, wanneer de tijd er rijp voor is, met ontzettend veel plezier aan zwanger raken gaat beginnen.
Wanneer je puur naar je natuur zou luisteren, was je allang zwanger geweest. Maar tegenwoordig leven we meer met een planning en die planning past eigenlijk even niet zo goed bij je vrouw-zijn! Ik denk dat heel dit hopende gevoel en de kinderwens jou gewoon aan het voorbereiden is voor later, als het wel kan.
Je kunt niet altijd alles meteen krijgen op het moment dat je het wil, haha, als dat zo was, dan had ik nu 10 kinderen rondlopen :D en ik denk vele vrouwen met mij ;) Het verzacht wel met de tijd, kijk naar deze gevoelens met een glimlach, onderdruk ze niet, maar voel je mooi en geniet van het vrouw-zijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hartstikke bedankt voor de woorden! Het duurt niet echt lang meer voor we aan kinderen willen gaan beginnen, dus uiteindelijk komt het wel goed (hopelijk). Bedankt!

Andere antwoorden (1)

als je een hele sterke wens hebt is het gewoon heel moeilijk om dat van je af te zetten.
dat beheerst ws in zekere zin je leven.
misschien helpt het om dit min of meer gewoon te accepteren.
accepteer dat je nu eenmaal heel graag iets wil waar de tijd nu nog niet rijp voor is en sta jezelf toe daar af en toe verdrietig/teleurgesteld/jaloers? enz. over te zijn.
dat is één.
ten tweede is het misschien een optie om de kans dat je zwanger zou kunnen worden tot zo goed als nul te reduceren.
dan hoef je je ook niet elke maand in te beelden dat je weleens zwanger zou kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus ik moet mijzelf wijs gaan maken dat ik niet zwanger zou kunnen worden..? Ik denk dat ik dan juist depressief word!!
Als ik goed over de dingen na ga denken, is de tijd nu wel rijp (of nou ja, om dan een begin te maken laten we maar zeggen), dat maakt het alleen maar moeilijker. Ik probeer het te accepteren. Bedankt.