Hoe onstaan nierstenen,Mijn tante had er 4 net kleine keizelstenen(donker van kleur)wie kan mij het zegen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Er is een erfelijke aanleg voor het krijgen van nierstenen.
Een andere belangrijke reden is het te weinig drinken van water.
In de urine zitten allerlei oplossingen van mineralen, als men jarenlang te weinig drinkt , dan wordt de oplossing sterker en vormen zich kristallen van deze mineralen.
dat zijn de nierstenen.
Uiteindelijk kunnen deze kristallen zo groot zijn dat ze vast komen te zitten en veroorzaken een helse pijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor deze infomatie zo leer je weer iets

Andere antwoorden (1)

Hoe ontstaan nierstenen?

Nierstenen kunnen ontstaan wanneer:

◦men te weinig drinkt
◦men overmatig zweet
◦er bepaalde zouten in het lichaam aanwezig zijn
◦bepaalde medicijnen worden gebruikt
◦men een urineweginfectie heeft
◦men veel eiwitten eet (m.n. veel vlees)
In deze situaties kan de urine extra veel afvalstoffen bevatten. Uit deze afvalstoffen kunnen kleine kristallen ontstaan. Deze kristallen worden bij de meeste mensen gewoon uitgeplast en vormen geen probleem. Wanneer deze kristallen achterblijven in de nieren, kunnen nierstenen ontstaan.