Hoe kom je van keratosis pilaris af ?

keratosis pilaris is een soort ziekte wat je meestal op je onder benen, boven benen en kont hebt.
Het lijkt dan alsof je kippenvel hebt..
Maar dat is het niet want ik zelf heb het al heel lang ongeveer toen ik 10 jaar oud was.
En het is heel lelijk als je dat ziet want dan lijkt het alsof je 24/7 kippenvel hebt maar ze kunnen ook heel rood zijn.
En als je in de zomer met kort broekje loopt ziet het er ook heel lelijk uit want ik durf niet op straat telopen met korte broek daarom zijn mijn benen oook heel wit.
Maar weet iemand wat je er tegen kunt doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dit kan je beter met specialisten-dokters afspraken maken zei weten meer als ons en kunnen je beter met al je vragen en problemen helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Edraket
12 jaar geleden
De moet niet denken dat elke dokter alles weet over elke ziekte. Dan kom je bedrogen uit. Mijn ervaring is dat je vaak meer hebt aan de ervaringen van anderen die eenzelfde probleem hebben, als een bezoek aan de huisarts en soms de specialist. Dit geldt niet voor alles. Zeker niet als het om veel voorkomende problemen gaat.
Jouw arts kan een zalf voorschrijven wat je huid iets zachter maakt, maar helemaal zal het nooit verdwijnen.

Overigens hebben een kwart van de nederlanders deze aandoening, het is dus niet raar.