Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom moet ik opeens zo vaak naar de wc?

Eerst moest ik bijna nooit "een grote boodschap doen" een keer in de 3 dagen ong. Maar nu heb ik het zo'n beetje elke dag! Er is niks veranderd aan mijn eetgewoontes. Kan ik dit stoppen? Het is namelijk erg vervelend op school, ik wil niet op die onderezeken wc zitten. Bovendien zijn er altijd mensen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
845

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Het is net goed dat je alle dagen kan. Maar probeer er een gewoonte van te maken om het steeds op hetzelfde tijdstip te doen, bijvoorbeeld 's morgens na je ontbijt. Dan heb je er in school geen last meer van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
door smorgens direkt een glas lauw water te drinken moet je meestal meteen!dan ben je er van af voor je naar school gaat!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is gezond om iedere dag te moeten. Met je ontlasting ontdoet je lichaam zich van onnodige (afval)stoffen. Je zult na een tijdje zien dat je lichaam een ritme aanhoudt. Vaak moet men een kwartiertje na de maaltijd. Als jij gewoon 's ochtends ontbijt en er tijd voor neemt, kun je het misschien zo geregeld krijgen dat je iedere ochtend kunt vlak voor je naar school gaat. Of 's avonds na de avondmaaltijd. En bedenk je maar als je een keer op school moet: iedereen doet een "grote boodschap", zelfs de knapste meid van school. Het is dus niet iets om je voor te schamen, bovendien zijn de toiletten gesloten, toch?

Toegevoegd na 1 minuut:
En wat die "ondergezeken" :) toiletten betreft: neem een pakje vochtige zakdoekjes mee in je tas. Kun je de bril een beetje mee afdoen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat je lichaam eindelijk is gaan doen wat het moet doen, nl ca. 1x per dag de afvalstoffen lozen. Je bent je er kennelijk niet van beweust geweest dat het juist niet normaal was dat je maar 1x in de 3 dagen hoefde. Je moet nu alleen nog trainen om iedere dag op ongeveer dezelfde tijd te ontlasten, thuis dus. Dan hoef je op school niet meer te gaan en mocht dat toch nog eens gebeuren veeg de toiletbril dan eerst goed schoon met toiletpaspier en leg er ook papier op voor je gaat zitten.

Toegevoegd na 1 minuut:
beweust = bewust.
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding