Gezondheidsklachten? Nee, ik zou niet weten waarom of waarvan.
Hooguit ben je nu bezorgd, vanwege alle paniekverhalen die op Internet de ronde doen. Die bezorgdheid is niet gezond - maar zolang je het binnen de perken houdt is er niets aan de hand, je maakt je immers wel vaker ergens bezorgd om en daar kun je best tegen.
Die "straling" is geen probleem. Er is geen enkel effect van zulke straling op het menselijk lichaam bekend. Hooguit warmt je huid ongeveer een halve graad op. Maar dat gebeurt ook als je fietst (dan krijg je het warm), als je een glas warme thee vasthoudt, als je in de zon loopt, als je onder de douche stapt, enzovoort.
Paniekzaaiers zeggen dat "straling" schadelijk zou zijn. Soms voeren ze als "argument" aan dat wifi verboden is op Franse scholen. Maar dat verbod heeft geen wetenschappelijke basis. Het is ingesteld doordat er teveel overbezorgde ouders waren. Je kunt het vergelijken met gele auto's in de buurt van scholen: als er maar genoeg ouders zijn die denken dat gele auto's gevaarlijk zijn voor kinderen, zal er een wet komen die gele auto's verbiedt binnen 200 meter van een school. Dat heeft ook niets met de werkelijkheid te maken, maar puur met de wens van de ouders.
Je hoeft je dus geen zorgen te maken. Er is niets aan de hand.
Wel zou ik zorgen dat dit niet nogmaals gebeurt. Je telefoon kan namelijk zijn warmte niet goed kwijt, en zou dus oververhit kunnen raken. Dus leg hem ergens anders neer. Als hij in een andere kamer ligt kun je hem aanlaten. Als hij in je slaapkamer ligt zou ik hem uitzetten, zodat je niet in de verleiding komt te kijken of er een berichtje is: puur de gedachte dat er misschien een berichtje zou kunnen zijn houdt je namelijk onbewust een tikkeltje alert, en dat is slecht voor je nachtrust.