Wat kan je doen als je maag de hele tijd geluid maakt?

Als ik in de les zit, en het is helemaal stil, dan wil mijn maag wel eens knorren omdat ik honger heb. Ik ontbijt 's ochtends niet voordat ik naar school ga omdat ik geen hap door m'n keel kan krijgen als ik net een uur wakker ben. Maar ik heb dan anderhalf uur les voor de pauze begint, en we mogen niets eten of drinken in de klas. Heeft iemand tips hoe ik m'n maag stil kan krijgen ofzo? Ik schaam me er soms best wel voor.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
12 jaar geleden
Probeer eens yoghurt of zo als ontbijt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigenwijs gedoe; gewoon ontbijten, niet nuilen.
En als je een UUR wakker bent ?? Dan is het al bijna tijd voor lunch, joh!
Even doorbijten en zorgen dat je ontbijt lekker is, dan wil je na een week al niet anders meer.
Zo hol je de hele dag achter de feiten aan, wat slecht is voor je gewicht ook nog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarom geef ik ook geen antwoord maar een reactie. Je moet 's morgens gewoon eten, punt. Kwestie van aanwennen. En als je 's morgens een uur de tijd hebt, kun je een uitstekend overheerlijk ontbijt klaarmaken - al is het maar iets met fruit en zuivel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, best wel eigenlijk - ik was gewoon benieuwd of er wellicht toch een plausibele(re) verklaring voor is.

Het beste antwoord

Ze zeggen wel eens dat het ontbijt de belangrijkste maaltijd van de dag is, en dat klopt ook wel ;) veel activiteiten in je lichaam komen daardoor op gang! dus probeer dit vooral niet over te slaan

Ik ken het probleem want ik ben zelf ook een moeilijke eter 's ochtend!
Maar mijn tip is, probeer vooral veel af te wisselen!
Als je 's ochtends geen zin hebt in brood, probeer dan een muesli of cornflakes of beschuit!
En als je het een zat bent, probeer eens wat anders, of wissel veel af met je belleg.

ik weet dat dit niet helemaal antwoord is op je vraag, daarom nog een kleine aanvulling als antwoord daarop!

probeer een plak ontbijtkoek of crackers voor de les, waterdrinken helpt bij mij ook altijd wel een klein beetje tegen een rumoerige maag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor alle tips! Ik ga ze zeker gebruiken!

Andere antwoorden (6)

Er is maar 1 remedie. Eten voor de les. Zoals ik ook al eerder hier op het forum heb verteld. Als je niet kan kouwen smorgens dan moet je het maar drinken. Dus een kommetje dunne pap of iets van drinkontbijt. en je maag is stil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
S Morgens eten is het beste, maar ik kan voorstellen dat soms moeilijk is, ik eet s morgens nl. ook niet. Je lichaam dus je maag geeft aan dat hij leeg is en je bent al actief bezig op school, probeer wat te eten desnoods voor de eerste lessen beginnen. probeer met een craecker of met een banaan. even doorzetten het went vanzelf als je maar dezelfde tijden aanhoud'komt het goed. Je zal zien dat je dan ook op school beter gaat presteren omdat je ook niet meer op je maag hoeft te letten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je maag krijg je echt niet stil. Je moet 's ochtends toch wat proberen te eten, bijvoorbeeld een bak yoghurt met muesli/cruesli.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kappen met buikspreken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem ontbijtgranen of pap of iets wat je makkelijk door je keel kan krijgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De enige manier om dit te stoppen is gewoon 's ochtends eten.