Wat is het verschil tussen morning after pillen NorLevo en EllaOne?

Als de je morning-after pill koopt, heb je keuze uit verschillende merken. Wat me opvalt is dat EllaOne altijd een heel stuk duurder is dan bijvoorbeeld NorLevo. Ik vraag me af waarom je zoveel moet betalen voor EllaOne. Is dat alleen voor de naam? Of maakt het qua stoffen ook uit ...? Wat is het verschil tussen morning after pillen NorLevo en EllaOne? En welke is dan beter?

3 jaar geleden
4.5K

Het beste antwoord

Met elleOne is de kans op zwangerschap kleiner, zes keer kleiner zelfs dan met Norlevo. Dat komt doordat daar een stofje in zit (Ulipristalacetaat) dat zelfs op je twee vruchtbaarste dagen werkt. Dat heeft Norlevo niet en deze werkt maar tot 3 dagen na onbeschermde seks. De elleOne is tot 5 dagen na onbeschermde seks werkzaam.

Een morningafterpil stelt de ovulatie (eisprong) uit. Als die net heeft plaatsgevonden werkt deze pil dus niet meer, ongeacht welke je zou kiezen.
3 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er zijn wel degelijk verschillen die het prijsverschil verklaren:
Dit zijn de verschillen tussen de Norlevo morning-afterpil en de EllaOne morning-afterpil:

Werkzame stof
Norlevo bevat de werkzame stof levonogestrel.
EllaOne bevat de werkzame stof ulipristal.

Betrouwbaarheid
Norlevo werkt niet op de twee dagen vóór de ovulatie (dit zijn de meest vruchtbare dagen), terwijl EllaOne wél werkt op deze twee dagen. De EllaOne is dus effectiever dan de Norlevo morning-afterpil.

Werking
Norlevo kun je tot drie dagen na de onbeschermde seks gebruiken. EllaOne kun je tot vijf dagen na de onbeschermde seks gebruiken.