Als je speeksel op een condoom smeert zodat de seks soepeler verloopt, kan je dan een soa krijgen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.5K
Ritsuka
3 jaar geleden
Glijmiddel op waterbasis is niet duur en kun je gewoon bij een drogist halen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dit was niet mijn vraag.

Antwoorden (1)

Virussen kunnen worden overgedragen via speeksel, neusvocht en traanvocht. Niet alle soa's zijn viraal.
De volgende soa's worden door een virus veroorzaakt:
genitale wratten
herpes genitalis
hepatitis B
hiv
Deze soa's kunnen dus inderdaad via het speeksel en het condoom worden overgedragen.
Beter is om een glijmiddel te kopen.