Kan ik de pil nog slikken als hij verkruimeld is?

Hoi! Ik wilde vanochtend mijn pil slikken en kwam erachter dat er water in de verpakking was gekomen. Hierdoor was hij helemaal verkruimeld en moest ik hem uit de verpakking likken…. Is dit erg? En kan ik dan nu gewoon normaal door gaan met het slikken van de pil of zal ik er 1 extra slikken? Ik zit nu in de tweede week van mijn strip.

2 jaar geleden
2.9K
AnnBoo8146
2 jaar geleden
In 2013 is op deze site een vraag gesteld over de betrouwbaarheid van de pil als je deze hebt opgelost in water:
https://www.startpagina.nl/v/ouders-kinderen/zwangerschap/vraag/472333/anticonceptiepil-betrouwbaar-nadat-oplossen-water/
tinus1969
2 jaar geleden
Haal voor de zekerheid een nieuwe strip.

Antwoorden (1)

Je kunt een verkruimelde pil slikken - zolang je alle stukjes neemt.
Een pil die in het water heeft gelegen, kan echter een deel van zijn werkzame stoffen verloren zijn. Dus wat dat betreft kun je ‘m beter niet meer gebruiken.