Mag je een paar pillen (Anticonceptie) van de volgende strip nemen als je nieuw bent met de pil?

Ik begin net twee maanden met de pil. Op 1 strip zitten tabletten voor 3 weken. Mag ik bijvoorbeeld nog drie dagen van de volgende strip gebruiken om mijn bloeding uit te stellen?

2.1K

Antwoorden (1)

Als jij een 1fase pil hebt, waarbij elke pil in de strip hetzelfde is, dan kun je dit prima doen.
Markeer deze strip duidelijk met een pen of stift, en dan kun je deze aangebroken strip bewaren als je weer eens je stopweek wilt uitstellen.

Je moet minstens 1 volle strip slikken, en dan je stopweek houden. Je mag langer doorslikken, maar niet korter, dan ben je niet meer beschermd tegen zwangerschap.
4 jaar geleden
Speedylovertje
4 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Precies: langer dan 21 dagen kan, korter niet. En voor de stopweek geldt weer: korter dan 7 dagen kan, maar niet langer. Het is wél mogelijk dat je bij langer doorslikken daar last van krijgt. Dat je toch (pre)menstruele klachten krijgt, of zelfs een doorbraakbloeding. Bij een paar dagen doorslikken zal dit niet snel gebeuren hoor; hoe langer je doorslikt, hoe groter de kans op klachten. Dit verschilt heel erg van vrouw tot vrouw, sommige vrouwen kunnen maandenlang zonder problemen doorslikken. Mocht je klachten krijgen bij het langer doorslikken, maak je dan geen zorgen: je bent nog steeds beschermd tegen zwangerschap. Alleen als je er veel last van krijgt, kun je vaak voor je eigen comfort beter toch (eerder) een stopweek houden.