Kan je de stopweek van de pil gebruiken als methode om te kijken of je niet zwanger bent?

Relatief vaak hoor je dat vrouwen, die aan de pil zitten, hun stopweek gebruiken om te kijken of zij zwanger zijn of niet. In hoeverre is dit betrouwbaar? Aangezien een stopweek een nagebootste menstruatie is eigenlijk.

Stel, je hebt 1.5 week geleden seks gehad en je stopweek komt eraan en gaat ‘menstrueren’. In hoeverre kan dit betrouwbaar zijn? Wanneer je de pil gewoon goed inneemt en soms doorslikt.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Nee. Want de onttrekkingsbloeding is in zekere zin kunstmatig. Die blijft gewoon optreden als je doorgaat met het slikken van de anticonceptiepil en het houden van stopweken, ook al zou je zwanger zijn. Dat is er de oorzaak van dat het geregeld gebeurt dat een jonge vrouw pas tijdens de weeën in de gaten krijgt dat er een baby komt...