wie heeft er ervaring met seroxat?

Ik neem dit nu 4maand de 1st weken voelde ik me super. Nu voel ik me ofwel super goed of heel slecht hoe komt dat nu toch?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K

Antwoorden (4)

Mijn man slikt het al heel lang en herkent het wel, hij voelt verschil als hij heeft uitgeslapen en het te laat inneemt. Hij slikt het overigens niet ivm een depressie.

Neem contact op met de arts die het voorschrijft en vraag wat de reden kan zijn en of je dosering wel goed is.

Zweet je meer dan gewoon (heb je het warmer overdag), voel je je meer afwezig?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Krol er zijn meerdere indicaties, kijk maar hier: http://publiek.gsk.nl/product-zoeker/seroxat/
Mijn ervaringen met seoxat zijn dat het bij mij heel lang zo gewerkt heeft dat ik weer kon functioneren zonder hevige angst en paniekaanvallen waardoor de depressie ook op de achtergrond verdween. Ik spreek over jaren. Toen ik er net mee begon heeft het ongeveer een maand geduurd eer het werkte en ik af was van de bijverschijnselen zoals versterkte neerslachtigheid. Eigenlijk heb ik gedurende het gebuik nooit meer angstige ervaringen gehad. Echter door mijn eigen schuld heeft het negatief effect op me gehad. Dit was toen ik besloot eigen dokter te spelen en de medicatie onregelmatiger begon te nemen of op eigen houtje te stoppen zonder af te bouwen. Daarnaast is er er een korte periode geweest dat ik mariuana ontspannend vond, echter viel dit na en poosje zo slecht in combinatie met het medicijn dat ik van schrik met beide ben gestopt. Toch had ik toen niet zomaar moeten stoppen met seroxat. Tijdens het gebruik van seroxat werd ik daarnaast zeer afgevlakt en maakte me ook minder druk. Diepte en hoogte punten waren minder aanwezig voor mijn gevoel die ik soms miste met als resultaat dat ik op zoek ging naar spanning en avontuur met als resultaat soms domme impulsieve uitlatingen. Ook heb ik in die periode soms mensen gekwetst. Er zijn ook andere vergelijkbare stemmingverbeteraars welke minder bijwerkingen zouden hebben. Mijn arts zei dat seroxat niet zo gauw meer wordt voorgeshreven ivm nieuwe medicatie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou als ik jou was eens alles goed lezen op onderstaande bron.
Ik persoonlijk ken iemand die het middel neemt tegen paniekaanvallen en vind dat die persoon totaal onverschillig is geworden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Seroxat is een merknaam van een antidepressivum uit de bekende famile van serotonineheropnameremmers. Dat je je soms heel goed voelt en later weer heel slecht kan meer te maken hebben met de reden waarom je het slikt. Ik heb een tijd sertraline gebruikt dat ook in het begin goed werkt, maar als er gewenning optreedt wordt het effect minder. Bespreek dit goed met je arts en/of specialist. Mogelijk kun je ook wat psychotherapie gebruiken.