Is een navelbreuk hetzelfde als een uitpuilende navel?

Ik heb al sinds mijn geboorte een uitpuilende navel, nouja, niet echt uitpuilend, maar een soort gaatje en dan zo'n uitpuil navel in dat gaatje, waardoor hij eigenlijk niet uitpuilt, maar ongeveer even hoog staat met de rest van mijn buik.
Ik zit er eigenlijk best wel mee dat ik zo'n navel heb, want het is niet echt een mooi gezicht. Vooral tijdens het zwemmen valt het veel op.

Ik ben op internet op zoek gegaan naar operaties voor 'outies', om het maar even zo te noemen, en heb alleen artikelen gevonden over navelbreuk operaties.
Ik heb de term navelbreuk op wikipedia opgezocht, maar snapte er vrij weinig van. Nadat ik plaatjes heb gezien op google, vond ik dat het redelijk veel op een outie leek, vandaar mijn vraag.
Mocht u iets weten over operaties voor outies, laat het me dan weten via een reactie ;)
Ik weet niet of mijn leeftijd hier wat mee te maken heeft, omdat het misschien iets met groeien te maken heeft ofzo, maar ik ben 14.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.1K

Antwoorden (3)

Een navelbreuk zie je vooral meer als je druk op je buik uitoefend,net zoals kleintjes dit met huilen hebben,je ziet dan het bultje meer naar buiten komen.

Als je er verder geen last van hebt hoef je je niet te laten helpen,ik weet niet of een arts het weg haalt omdat jij het niet mooi vindt,maar dat zou je natuurlijk kunnen vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee. een navelbreuk is echt een soort breuk in de buikwand. Een navel is gewoon de knoop die de verloskundige heeft gelegd in de navelstreng. Kijk maar eens om je heen, de een heeft een mooie diepe navel, de ander een mooie navel zoals jij hebt, en weer een ander heeft een andere mooie navel.
Maak je niet druk want ieder mens heeft een andere navel, en dat maakt je juist zo uniek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt diverse vormen navels, vrij platte, en ook navels waarbij een soort bolletje te zien is. Dat is géén navelbreuk, dat is gewoon de natuurlijke vorm van jouw navel, zoals de een blauwe ogen heeft en de ander bruine.
Let maar eens goed op, dan zul je zien dat veel meer mensen zo'n outie-navel hebben (ikzelf ook).Persoonlijk vind ik het altijd wel een leuk gezicht, je navel heet in het Engels niet voor niets belly BUTTON.
Wij hebben gewoon een lief ouderwets knopje en geen flatscreen-navel ;-)